جهانخاورمیانه

گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل: اتحادیه اروپا از الحاق کرانه باختری به اسرائیل جلوگیری کند

گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل در سرزمین‌های فلسطینی از اتحادیه اروپا خواست از الحاق سرزمین‌های کرانه باختری به اسرائیل جلوگیری کند.

مایکل لینک در بیانیه‌ای، اتحادیه اروپا را به بررسی تمهیداتی برای جلوگیری از انضمام بخش‌هایی از سرزمین‌های اشغالی کرانه غربی رود اردن به اسرائیل و یا تنبیه رژیم صهیونیستی ترغیب کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز روز چهارشنبه مخالفت خود را با این امر اعلام کرد و از اسرائیل خواست تا طرح الحاق اراضی شهرک‌های یهوی‌نشین در کرانه غربی را متوقف کند. گوترش هشدار داد این اقدام تهدیدی علیه شانس مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین است.

گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل با اشاره به تحریم‌های احتمالی اقتصادی و تجاری علیه اسرائیل گفت، اتحادیه اروپا باید به هشدارهای قبلی خود علیه طرح اسرائیل پایبند باشد. اتحادیه اروپا اعلام کرده که باید با طرح الحاق مقابله کرد.

پیشتر در روز پنجشنبه، بیش از هزار قانونگذار اروپایی با طرح الحاق اسرائیل مخالفت کرده بودند.

وزرای خارجه اتحادیه عرب نیز روز پنجشنبه (یازدهم اردیبهشت ماه) در نشست فوق‌العاده‌ای تصمیم اسرائیل برای الحاق کرانه‌ باختری را “جنایت جنگی‌” توصیف کردند.

پادشاه اردن که میزبان میلیونها آواره فلسطینی است نیز اعلام کرده، اقدام اسرائیل برای ضمیمه کردن بخش هایی از کرانه باختری به خاک خود، به درگیری بزرگ با اردن خواهد انجامید.

دکمه بازگشت به بالا