ایرانخاورمیانه

تیراندازی گارد ساحلی عربستان به صیادان متخلف بوشهری

مقام‌های محلی استان بوشهر از تیراندازی گارد ساحلی عربستان سعودی به سوی صیادان این استان خبر می‌دهند. به گفته آنها کسی در این تیراندازی آسیبی ندیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان روز شنبه، هفتم تیر، به نقل از ولی‌الله رضایی‌نژاد، فرمانده دریابانی استان بوشهر این خبر را منتشر کرده است.

آن‌طور که این فرمانده گفته، یک قایق صیادی مربوط به بندر رستمی تنگستان، از مرز آبی بین ایران و عربستان عبور کرده بود و این مسئله منجر به واکنش گارد ساحلی عربستان شده است.

وی افزوده که اطلاعات تکمیلی پس از بررسی منتشر خواهد شد.

خبرگزاری مهر هم به نقل از اردشیر یاراحمدی، مدیر روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر با تائید این تیراندازی نوشت که صیادان بندر رستمی این شهرستان در این حادثه، «آسیبی ندیدند.»

تنش در آبهای مجاور میان ایران و عربستان بارها خبر ساز شده است.

پیشتر نیز ۱۹ صیاد ایرانی که سرنشینان ۲ فروند لنج بودند، در دی و بهمن ماه سال گذشته به اتهام تجاوز مرزی توسط نیروهای گارد دریایی عربستان بازداشت گردیدند که در نهایت پس از رایزنی‌ها میان مسئولان دو کشور، بعد از یک سال بازداشت آزاد گردیدند.

در موردی دیگر خرداد ماه سال گذشته عربستان از بازداشت “سه عضو سپاه پاسداران” و توقیف قایق آنها در آبهای سرزمینی خود خبر داد و اعلام کرد که قایق توقیف شده حاوی “سلاح و مواد منفجره” بوده است.

دکمه بازگشت به بالا