ایرانخاورمیانه

تهران اسرائیل را تهدید کرد: در صورت الحاق بخش‌هایی از کرانۀ غربی رود اردن با «پاسخ پشیمان کنندۀ مقاومت فلسطینی» مواجه خواهید شد

امیرحسین عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی، و مدیر کل روابط بین الملل مجلس ایران، اسرائیل را تهدید کرد که در صورت الحاق بخش هایی از کرانۀ غربی رود اردن با «پاسخ پشیمان کنندۀ مقاومت فلسطینی» روبرو خواهد شد.

این در حالی است که اظهارات عبداللهیان همزمان است با هشدار آموس یادلین رئیس پیشین سرویس های اطلاعاتی ارتش اسرائیل، به مسئولان اسرائیلی که پس از بمباران پایگاه های ایران در سوریه در سه شنبه گذشته، باید خود را برای رویارویی با پاسخ نظام ایران آماده کند.

رئیس پیشین سرویس های اطلاعاتی ارتش اسرائیل نگفته است که چرا آخرین حملۀ این کشور از صدها حملۀ مشابه دیگری که اسرائیل علیه نیروهای ایران در سوریه انجام داده متمایز است و چرا حکومت ایران این بار مجبور به پاسخگویی خواهد شد.

آموس یادلین تنها گفته است که حکومت ایران در تلاش است که مستقیماً یا از طریق نیروهای نیابتی اش به اسرائیل ضربه بزند. یادلین که هم اکنون مدیر اجرایی مؤسسۀ مطالعات امنیت ملی اسرائیل است می گوید، که در این چارچوب حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان در ادامۀ فعالیت فرماندۀ پیشین سپاه قدس، قاسم سلیمانی، جایگاه مرکزی کانونی در محور شیعی یافته است.

این درحالی است که به گفتۀ سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه در آخرین بمباران پایگاه های متعلق به رژیم ایران در جنوب سوریه، هفت نظامی شامل دو سرباز سوری و پنج نظامی وابسته به ایران کشته شدند.

دکمه بازگشت به بالا