ایران

لوله های قطور نفت در کنار لوله های ناچیز آب؛ مشکل بی آبی روستاهای غیزانیه کماکان پابرجاست

شامگاه جمعه ششم تیر ماه شماری از شهروندان معترض به بی‌آبی در خوزستان، برای ساعاتی جاده قدیم اهواز به خرمشهر را در منطقه «‌ام التمیر» مسدود کردند .این تجمع اعتراضی با دخالت یگان ویژه پلیس و حضور بخشدار این منطقه پایان یافت.

با وجود وعده مسئولان استان خوزستان مبنی بر حل بحران بی‌آبی در روستاهای بخش غیزانیه خوزستان، گزارش‌های تازه حکایت از آن دارد که بخش بزرگی از ۸۰ روستای این منطقه کماکان از بحران بی‌آبی رنج می‌برند.

در همین زمینه، جعفر مجدمی، عضو شورای بخش غیزانیه با اشاره به پرژوه آب‌رسانی به ۳۰ روستای این بخش خوزستان گفته است که «آب به سمت روستاها پمپاژ می‌شود ولی خطوط سالمی وجود ندارد که آب را کامل انتقال دهد».

آقای مجدمی که روز جمعه ۶ تیرماه با خبرگزاری ایلنا گفتگو می کرد، با اشاره به ناقص ماندن پروژه‌های انتقال آب، گفته است برای برخی مناطق با تانکر ارسال شده از سوی ادارات و خیرین آب فرستاده می‌شود ولی روزبه‌روز از تعداد تانکرها کم شده است.

بدر آلوعطیوی، دهیار یکی از روستاها که «تنها ۲ روز در هفته آن‌هم ۳ الی ۴ ساعت آب» دارند، به ایلنا گفته است: «خط لوله آب برای غیزانیه یک‌صدم خطوط لوله‌های نفت هم نمی‌شود، چرا این خط کشیده نمی‌شود و مشکل مردم را حل نمی‌کنند؟».

ساکنان منطقه غیزانیه در ۴۵ کیلومتری اهواز روز شنبه، سوم خرداد همزمان با روز عید فطر، در اعتراض به قطع آب در برابر بخشداری تجمع کردند.

پس از آن تصاویر متعددی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد پای شماری از معترضان که برخی از آنها بسیار کم سن و سال بودند، بر اثر اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای زخمی شده است.

مسئولان دولتی پس از بروز اعتراضات وعده داده بودند که ظرف یک ماه مشکلات این منطقه را حل می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا