خاورمیانه

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق در قضیه برخورد با الحشد الشعبی: تا تحقق کامل امنیت ملت عراق به مسیر خود ادامه می دهیم

نیروهای امنیتی عراق در شامگاه پنج‌شنبه با حمله به یک مرکز نیروهای حشدالشعبی در جنوب بغداد، موشک‌های آن را مصادر و چندین تن از فرماندهانش را دستگیر کردند.

دولت عراق روز جمعه ۲۶ ژوئن اعلام کرد، بازداشت‌های پنج‌شنبه شب که منجر به دستگیری ۱۴ نفر در مقر شبه‌نظامیان حزب‌الله گردید، به دلیل برنامه‌ریزی این افراد برای موشک‌پرانی به سمت منطقه سبز و سفارت‌ کشورهای‌ خارجی صورت گرفته است. در این عملیات چندین سکوی پرتاب موشک هم کشف و ضبط شد.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق روز جمعه بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق در خصوص حمله به نیروهای حشدالشعبی در بغداد را منتشر کرد.

در بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق آمده است: « تیراندازی غیر مستقیم و هدف قرار دادن مقرهای دولتی و اردوگاه های نظامی عراق و سفارت های خارجی مورد حمایت کشور در سال های گذشته توجه ملت بزرگ عراق و جهان را به خود مشغول کرده است؛ بنابر این ما تا تحقق کامل امنیت ملت عراق به مسیر خود ادامه می دهیم.

دبيركل عصائب اهل حق نیز با صدور بيانيه اي اقدام نيروهاي امنيتي كه زير نظر نخست وزير عراق انجام شد را نكوهش كرده و آن را آشوبي سراسري خواند.

قيس الخزعلي عمليات برخورد نيروهاي امنيتي با نيروهاي حشد را عملياتي عراقي ندانست و آن را ديكته شده توسط ايادي امريكايي توصيف كرد.

دکمه بازگشت به بالا