ایران

وزیر دفاع ایران بدون اشاره به سرنگونی هواپیمای اوکراینی: توان شناسایی ریزپرنده‌ها را داریم

غنی نظری، نماینده خلخال با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس با امیر حاتمی وزیر دفاع گفت: وزیر دفاع عنوان کرده که سقف هوایی کشور «کاملا امن» است و هر تحرکی زیر نظر سپاه پاسداران و ارتش قرار دارد.»

وزیر دفاع ایران مدعی شده است: «در حوزه پدافند هوایی، این قابلیت در کشور وجود دارد که حتی ریزپرنده‌ها را شناسایی کنیم.»

این اظهارات درباره توان شناسایی زیرپرنده‌ها در آسمان ایران، در حالی‌ست که به‌دنبال سرنگونی هواپیمای اوکراینی با دو موشک سپاه به این هواپیمای مسافربری؛ مقام‌های سپاه، تاکید کرده‌ بودند که سامانه پدافند هوایی آنها، هواپیمای مسافربری را با موشک کروز دشمن اشتباه گرفته است.

ادعای امن بودن حریم هوایی ایران در حالی مطرح می‌شود که طی هفته‌های اخیر هشدار رسمی مقام‌های کانادا و اوکراین به رژیم ایران بر سر موضوع تحویل جعبه سیاه هواپیمای مسافربری اوکراینی که با شلیک موشک سپاه پاسداران منهدم شد، افزایش یافته است.

مقام‌های کانادا و اوکراین ضمن تکرار درخواست تحویل جعبه‌های سیاه و تحقیق درباره حادثه،‌ ایران را تهدید به شکایت در دادگاه‌های بین‌المللی کرده‌اند.

خانواده قربانیان این حادثه بارها خواستار آن شده‌اند تا مقام‌های رژیم حاکم بر ایران توضیح دهند که چرا هم‌زمان با حمله نظامی دی‌ماه سال گذشته به پایگاه نظامی آمریکا در عراق آسمان کشور و پروازهای مسافری را باز نگه داشتند.

دکمه بازگشت به بالا