ایرانجهان

دونالد ترامپ در گردهمایی انتخاباتی: «ایران برای گفتگو منتظر برنده شدن جو بایدن است»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در گردهمایی انتخاباتی خود؛ با هوادارانش از علاقه‌ی ایران برای گفتگو با  آمریکا در صورت برنده شدن رقیب انتخاباتی‌اش، جو بایدن سخن گفت و تصریح کرد: «ایران و چین می‌خواهند جو بایدن برنده شود.».

ترامپ اضافه کرد: ایران به‌شدت به‌دنبال توافق است اما جان کری به آن‌ها گفته است صبر کنید تا در صورتی که ترامپ [در انتخابات] ببازد، آمریکا مال شما خواهد شد»

طبق گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، ترامپ و مایک پنس، معاون اول او در سخنرانی‌های خود که بیشتر بر مسائل داخلی و به‌ویژه شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده و اعتراضات سراسری به خشونت پلیس و نژادپرستی متمرکز بود به ترور قاسم سلیمانی به‌عنوان یک موفقیت بزرگ در کارنامه سیاست خارجی دونالدترامپ اشاره کرده و اظهار داشتند: جو بایدن و اوباما برای ایران ۱۵۰ میلیارد دلار بسته‌های پول نقد ارسال کرده‌اند.

اشاره آن‌ها در واقع به بخشی از دارایی‌های مسدودشده ایران در ایالات متحده است که طبق توافق هسته‌ای برجام و درقبال اِعمال نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران، به مقامات رژیم تهران برگردانده شد.

دولت ترامپ؛ پس از آن، بارها تاکید نموده که نظام تهران، به جای اینکه این پول را برای عمران و خدمت به مردم خودش به‌کار گیرد، صرف اقدامات تروریستی در سوریه، عراق و یمن کرده است.

دکمه بازگشت به بالا