ایرانجهان

نیویورک تایمز: جمهوری اسلامی برای قتل قاضی منصوری انگیزه داشته است

رضا معینی مسئول دفتر ایران و افغانستان در سازمان گزارشگران بدون مرز می گوید: جمهوری اسلامی برای قتل قاضی منصوری انگیزه داشته است.

به گزارش شبکه جهانی کلمه، نیویورک تایمز درباره قتل قاضی منصوری نوشته است:غلامرضا منصوری” قاضی فراری ایرانی به اتهام فساد مالی در ایران تحت پیگرد بود. همچنین او در ایران به عنوان یک قاضی بی‌رحم مشهور، در برخورد با روزنامه‌نگاران ایرانی به زندان و شکنجه، شناخته شده بود. او روز جمعه در هتلی در رومانی، کشته شد.

قاضی “غلامرضا منصوری” یکی از متهمان دادگاه بزرگ “فساد مالی در قوه قضائیه ایران” شامل چندین قاضی ارشد متهم به اختلاس و رشوه بود. “غلامرضا منصوری” از ایران فرار کرد ، در حالی که مقام‌های قضایی ایران گفتند او با نیم میلیون یورو که از طریق رشوه به دست آورده بود، از ایران خارج شده بود.

“هادی شیرزاد” رئیس پلیس بین الملل ایران ، روز جمعه گفت كه براساس اطلاعاتی كه ایران از اینترپل در بخارست دریافت كرده ، علت مرگ “غلامرضا منصوری” این بوده که وی از پنجره هتل به پایین پرت شده است.

مقامات ایرانی درخواست دستگیری “غلامرضا منصوری” از طریق اینترپل را صادر کرده بودند و درخواست کرده بودند که او برای محاکمه به ایران استرداد شود.

هفته گذشته “غلامرضا منصوری” در رومانی دستگیر شد، اما او تحت نظر پلیس در “هتل دوک” بخارست اقامت داشت. وی حق خروج از کشور رومانی را نداشت.

سازمان گزارشگران بدون مرز ، شکایتی را در دادگاههای آلمان و رومانی ثبت کرده بودند و خواستار دستگیری وی به اتهام جنایات علیه بشریت شده بودند.

“غلامرضا منصوری” در ایران به صدور احکام شدید علیه روزنامه‌نگاران مشهور بود. او دست کم ۲۰ روزنامه نگار را به زندان و سلول‌های انفرادی محکوم کرده بود و حتی خانواده هایشان را نیز تهدید می کرد.

رضا معینی مسئول دفتر ایران و افغانستان در سازمان گزارشگران بدون مرز گفت: او فقط نامش قاضی بود ، اما در واقعیت او ابزاری برای سرکوب صداها و رسانه های آزاد ایران بود.

“کریستف دلویر” دبیرکل سازمان گزارشگران بدون مرز ، روز جمعه در پیام توییتری خود نوشت که مرگ ناگهانی “منصوری” به دلیل شکایت علیه وی به اتهام شکنجه ، بازداشت خودسرانه و آزار و اذیت و “نقض عدالت” در ایران بود.

“معینی” گفت که احتمال قتل وجود دارد و این سازمان خواستار تحقیقات شفاف است تا مشخص شود که چرا و چگونه جان منصوری گرفته شده است.
“معینی” گفت: جمهوری اسلامی برای قتل او انگیزه داشته است.

دکمه بازگشت به بالا