ایرانتازه‌های سیاسی

معاون قوه قضاییه: مرگ قاضی منصوری به پرونده فساد طبری صدمه‌ای وارد نمی‌کند

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه جمهوری اسلامی، می‌گوید که مرگ قاضی منصوری در رومانی «مبهم و مشکوک» است؛ اما «نبود این فرد صدمه‌ای به ابعاد» پرونده باند ارتشا در قوه قضاییه وارد نخواهد کرد.

اظهارات این مقام قضایی امروز ‌شنبه، ۳۱ خرداد، در وب‌سایت دبیرخانه «ستاد حقوق بشر» قوه قضاییه منتشر شده است.

علی باقری‌ کنی گفته، قاضی منصوری قبل از سفر به رومانی در یک کشور دیگر اروپایی به سر می‌برد، ولی آن کشور نه تنها برای استرداد وی با کشورمان همکاری نکرد بلکه هیچ پاسخی هم در این رابطه نداد.

معاون قوه قضاییه ایران اشاره‌ای به نام این کشور نکرده است. اما پیش از این مطرح شده بود که غلامرضا منصوری ابتدا به آلمان سفر کرده و سپس به رومانی رفته است.

باقری کنی همچنین به نقل از مقام‌های پلیس بخارست گفته که «منصوری خودکشی کرده»، ولی تاکید کرده که باید «مدارک و مستندات خودکشی»‌ به ایران ارائه شود و توضیح داده شود که «چرا از وی به گونه‌ای محافظت نشده که این اتفاق نیفتد».

این اظهارنظر در حالی مطرح می‌شود که منابع پلیس بخارست روز جمعه ۳۰ خرداد در گفت‌وگو با رادیو فردا تاکید کردند که «در حال تحقیق در مورد احتمال خودکشی یا قتل هستند».

حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران نیز در واکنش به مرگ منصوری در توییتر نوشته است: نکند سر و ته پرونده زده شود. لطفا مراقب داروی نظافت باشید.»

قاضی غلامرضا منصوری متهم به فساد مالی و دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه بود و با تشکیل دادگاه اکبر طبری، معاون اجرایی صادق لاریجانی، رئیس پیشین قوه قضائیه، نام او بر سر زبان‌ها افتاد.

دکمه بازگشت به بالا