ایرانتازه‌های سیاسیجهان

سفر ظریف به مسکو؛ روسیه وعده داد در کنار ایران بایستد

وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با محمدجواد ظریف اعلام کرد که طرح‌های آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت غیرقابل تحقق است. وزیر امور خارجه ایران نیز تهدید کرد که اگر آژانس بخواهد از «روش‌های غیرمنطقی» استفاده کند، جمهوری اسلامی برخورد مناسبی خواهد داشت. او همچنین گزارش دبیرکل سازمان ملل در مورد ایران را «غلط و بی‌جا» خواند.

وزیر امور خارجه ایران صبح سه‌شنبه ۲۷ خرداد از استانبول عازم مسکو شد تا در این روزها که فشار آمریکا برای ادامه تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل بیشتر شده است، روسیه را که از حق وتو در این شورا برخوردار است به مخالفت با تصمیم آمریکا برانگیزد.

در نشست رسانه‌ای پس از دیدار ظریف با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، لاوروف اعلام کرد که روسیه برای حفظ توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی همه‌کار انجام خواهد داد. او وعده داد که روسیه در تنش‌های موجود در مورد برنامه هسته‌ای ایران، در کنار جمهوری اسلامی خواهد بود.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: «طرح‌های آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران قابل تحقق نیست. آن‌ها در اساس با قوانین بین‌المللی تضاد دارند. من معتقدم که این تلاش با ابزارهای نامناسب صورت می‌گیرد.

لاوروف همچنین تأکید کرد که «واشنگتن حق ندارد ایران را با تحریک شورای امنیت سازمان ملل متحد مجازات کند.»

دکمه بازگشت به بالا