حقوق بشر

هشدار کمپین فعالین بلوچ نسبت به خطر استرداد عبدالله ‌بزرگ‌زاده، فعال سیاسی بازداشت‌شده در ترکیه

حبیب‌ سربازی؛ مدیر کمپین فعالین بلوچ با اشاره به بازداشت برادرش در ترکیه، طی یادداشتی خبر داده که وکیل این فعال مدنی بلوچ، روز دوشنبه ۱۵ ژوئن او را در بازداشتگاه دیپورت آنکارا ملاقات کرده و خبر داده که برخلاف اعلام اولیه که پایان یافتن کارت اقامت را بهانه بازداشت عبدالله ذکر کرده بودند، اما اتهامش “اخلال در امنیت عمومی ترکیه” عنوان شده است.

حبیب الله سربازی تاکید کرده که عنوان این اتهام برای عبدالله بزرگ‌زاده سربازی درحالی‌ست که برادرم تنها یک فعال پیگیر حقوق بلوچ و ضد جمهوری اسلامی است .

‏عبدالله بزرگزاده سربازی، خرداد ۹۷ در ایران بخاطر مشارکت در تجمع اعتراضی به پرونده ‎دختران ایرانشهر ۱۱ سال حکم زندان دریافت کرده بود. و حال به گفته مدیر کمپین فعالین بلوچ، اتهام وی در ترکیه مربوط به فعالیتهای حقوقی سیاسی او نسبت به “کشور همسایه ترکیه” می‌باشد که امنیتش جزوی از امنیت ترکیه قلمداد شده است.

حبیب‌الله سربازی طی یادداشتی نوشته است: از یکایک فعالان حقوق بشری و رسانه‌های جمعی درخواست داریم که با توجه به فرصت اندک باقی‌مانده برای اعتراض به پرونده، از هیچ همکاری برای جلوگیری از این دیپورت دریغ نکنند.

دکمه بازگشت به بالا