جهان

کره شمالی دفتر ارتباطات با کره جنوبی در کائسونگ را منفجر کرد

تلاش‌ها برای استقرار صلح میان دو کشور کره شمالی و کره جنوبی عملا بی‌حاصل بوده‌اند. خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی خبر از انهدام ساختمان دفتر ارتباطات این کشور با کره جنوبی در منطقه مرزی داده است.

با پخش اعلامیه‌های هوایی از سوی کره جنوبی، بار دیگر به تنش‌ها در مناسبات میان این دو کشور افزوده شد. کره شمالی در واکنش خود نه تنها تهدید به پخش اعلامیه در خاک کره جنوبی کرده است، بلکه حتی احتمال حضور نظامی مجدد در مناطق مرزی را منتفی نمی‌داند.

دو کشور کره شمالی و کره جنوبی در سال ۲۰۱۸ بر سر ایجاد یک منطقه غیرنظامی و بری از تسلیحات در مرزهای مشترک به توافق رسیده بودند. اکنون کره شمالی در واکنش به پخش هوایی اعلامیه‌های تبلیغاتی از سوی کره جنوبی از احتمال حضور نظامی در این مناطق خبر داده است.

روز یکشنبه گذشته «کیم یو جونگ» خواهر رئیس کره شمالی، همسایه جنوبی خود را «دشمن» توصیف کرد و گفت: اگر سئول اقدام خود در پخش بروشور علیه پیونگ‌یانگ در نقاط مرزی را متوقف نکند، پیونگ یانگ دفتر ارتباطی خود با سئول را خواهد بست.

خواهر رئیس کره شمالی همچنین هشدار داد که در صورت تعلل سئول در قطع فعالیت فعالان ضد پیونگ یانگ، سئول باید بزودی منتظر «گام بعدی» پیونگ یانگ باشد.

دکمه بازگشت به بالا