ایران

اعتصاب ۸۰۰ کارگر مجتمع نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به برآورده نشدن مطالبات

سندیکای کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه از اعتصاب حدود ۸۰۰ کارگر این کارخانه در اعتراض به تاخیر در پرداخت حقوق و مطالبات خبر داد.

کانال تلگرام این سندیکا روز سه‌شنبه ۲۷ خردادماه نوشت حدود ۸۰۰ کارگر از بخش‌های مختلف شرکت به دلیل «پرداخت نشدن حقوق و مطالبات» و «بلاتکلیفی وضعیت شغلی و شرکت» دست به تجمع اعتراضی در محوطه صنعتی شرکت زدند.

این دومین روز از دور تازه اعتصاب این کارگران است که خواهان دریافت دستمزد‌های فروردین و اردیبهشت و همچنین تمدید دفترچه‌های تامین اجتماعی و خدمات درمانی شده‌اند.

بر اساس این گزارش،‌ کارگران همچنین نسبت به آزادی مشروط امید اسدبیگی،‌ مدیرعامل شرکت و متهم پرونده‌ اخلال ارزی، اعتراض کردند.

آزادی مشروط مدیرعامل شرکت هفت‌تپه که اتهام اخلال ارزی را نیز در پرونده خود دارد، در حالی‌ست که از سوی دیگر؛ جمال‌الدین حیدری‌منش، وکیل سپیده قلیان، فعال مدنی، از مهلت یک‌هفته‌ای دادگستری به او برای بازگشت به زندان خبر داده است.

به گفته‌ی جمال‌الدین حیدری‌منش، وکیل سپیده قلیان، موکل وی که به دلیل حمایت از کارگران هفت‌تپه به پنج سال زندان محکوم شده بود، بدون دلیل موجهی از شمول عفوشدگان این پرونده خارج شده است.

دکمه بازگشت به بالا