ایران

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از رومانی خواست قاضی منصوری را به ایران برنگرداند

پس از اعلام شکایت سازمان گزارشگران بدون مرز از غلامرضا منصوری، قاضی متواری متهم به فساد مالی در ایران، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران نیز خواستار پیگرد قضایی علیه او در رومانی «به دلیل اقدام‌هایش در تهدید آزادی و حقوق روزنامه‌نگاران» شد.

بنا به اعلام وب‌سایت رسمی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، آنتونی بلانگر، دبیرکل این فدراسیون، با تأکید بر اینکه بسیاری از روزنامه‌نگاران، قاضی منصوری را به نقض حقوق‌ بشر و اقدام ‌علیه رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران متهم کرده‌اند، گفت: «اکنون زمان عدالت است».

در روزهای گذشته، پس از انتشار تصاویر منصوری و پرونده اتهامی او، شمار قابل توجهی از روزنامه‌نگاران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی خبر دادند که این قاضی که پیشتر بازپرس شعبه ۹دادسرای فرهنگ و رسانه و سرپرست این دادسرا بود دستور بازداشت چند تن از آنها و توقیف شماری از روزنامه‌ها را در کارنامه خود دارد.

غلامرضا منصوری به دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه متهم است و پس از تشکیل دادگاه اکبر طبری، معاون اجرایی رئیس پیشین قوه قضائیه، مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی اعلام کردند، مرداد سال ۹۸ از ایران خارج شده است.

او در حال حاضر در رومانی به سر می‌برد. مقام‌های قضایی ایران خواستار استرداد او شده‌اند ولی دادگاهی در شهر بخارست رومانی تصمیم‌گیری درباره استرداد قاضی غلامرضا منصوری را تا تاریخ ۱۰ژوئیه (۲۰تیرماه) به تعویق انداخته است.

دکمه بازگشت به بالا