اهل سنتایرانحقوق بشر

بازتاب نقض حقوق اقلیت‌های دینی در ایران در شبکه اسکای نیوز عربی

به گزارش شبکه جهانی کلمه، شبکه خبری اسکای نیوز عربی در گزارشی اعلام کرد که اقلیت ها ی قومی درایران ایران از تبعیض موجود در قانون در این کشور رنج می برند و مورد تبعیض قرار می گیرند..

این گزارش نوشته: آمریکا در گزارش سالانه خود درباره آزادی مذهبی در جهان، رژیم ایران را به نقض گسترده حقوق مذهبی اقلیت های دینی متهم کرد.
در این گزارش که در وبسایت وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، در مورد قانون اساسی ایران صحبت به میان آمده که راه را برای مجازات های شدید علیه کسانی که دین خود را تغییر می دهند، هموار کرده است؛ مجازاتی که ممکن است به اعدام منجر شود.
گزارش حقوق بشر ، اتهام “محارب با خدا” را که با استناد به آن، دو نفر سنی در زندان “فجر” در شهر اهواز؛ مرکز استان نفت خیز خوزستان در جنوب غربی اعدام شدند، را مورد تأکید قرار داده است.
این گزارش از استمرار نگرانی ها از اعدام های صورت گرفته علیه سنی ها کرد و بلوچ، در کشوری که آخوندها بر آن حاکم هستند، سخن گفته است.
گزارش مذکور می گوید: رژیم آخوندها همچنان بهائیان و مسیحیان غیر ارمنی در ایران را مورد آزار و اذیت و بازخواست قرار می دهد، به نحوی که تنها در مدت شش ماه در سال ۲۰۱۹، ۶۵ نفر بهائی را به محاکمه کشانده است.
از سوی دیگر مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به این گزارش تصریح کرد: ۱۰۸ نفر در ایران تنها به دلیل تعلق داشتن به اقلیت های دینی در پشت میله های زندان هستند.
وی افزود: دولت ایران در سال گذشته چند نفر را به دلیل اتهام ” محاربه با خدا” اعدام کرد.
هر سال ، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی از آزادی مذهبی در جهان منتشر می كند، و در مورد وضعیت این آزادیها در کشورهای مختلف و سیاست ها و شیوه های برخورد دولتها در پایمال نمودن این حقوق، اطلاعات مفصلی ارائه میدهد.
.
شایان ذکر است که سایر اقلیت ها ی ایران همانند عرب های اهوازی، آذری ها، بلوچ ها ، کردها و ترکمن ها نیز از تبعیض موجود در قانون و شیوه های اجرایی رنج میبرند.

دکمه بازگشت به بالا