ایران

تحلیل و گزارش درباره شروع اعتراضات در ایران بعد از موج جدید گرانی ها

به گزارش شبکه جهانی کلمه، روزنامه ی فرامنطقه ای “الشرق الاوسط” چاپ لندن شروع اعتراضات در ایران بعد از موج جدید گرانی ها را بازتاب داده ونوشته: در پی موج جدید گرانی در بازار ارز و بالا رفتن بی سابقه نرخ دلار، نشانه های جدیدی از تجمّعات اعتراض آمیز در تهران ظاهر شده، و عده ای از مردم ناراضی از گرانی قیمت دلار، با تجمع در مقابل مقر بانک مرکزی، شعارهای را علیه مسؤولان سر دادند و خواستار استعفای رئیس بانک مرکزی شدند.
ویدیویو های منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که عده ای از معترضان در اعتراض به شیوه ی فروش ارزهای خارجی، مقابل مقر بانک مرکزی، وسط تهران، تجمع کرده اند.
معترضان خواستار استعفای عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی شده که اخیرا در محافل سیاسی تهران گمانه زنی های مبنی بر تصمیم وی برای کاندید شدن برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۱ مطرح شده است.

تظاهرکنندگان پلاکاردهای اعتراضی علیه مدیریت بازار ارز بانک مرکزی، وبه ویژه همتی برافراشته و خواستار لغو طرحی که بانک مرکزی برای فروش ارزهای خارجی جهت کنترل قیمت ها در بازار به اجرا گذاشته، شدند.

برخی ناتوانی و ناکارآمدی بانک مرکزی و به خصوص مؤسسه نیما برای فروش ارز را مسئول ورشکستگی شرکتها و بیکار نمودن ۴۰هزار ایرانی میدانند.
طبق اظهارات شاهدان عینی در شبکه های اجتماعی، نیروهای امنیتی ایران خیابانهای منتهی به بانک مرکزی را محاصره کردند.
شایان ذکر است که نرخ دلار در روزهای اخیر به ۱۸۰ هزار ریال رسید که از زمان اوت سال ۲۰۱۸ (مرداد ماه ۱۳۹۷) بی سابقه بوده است

دکمه بازگشت به بالا