جهان

استعفاء رئیس پلیس آتلانتا پس از قتل یک سیاه‌پوست دیگر

به‌دنبال شلیک مرگبار پلیس آتلانتا به یک مرد سیاهپوست، رئیس پلیس این شهر از سمت خود کناره‌گیری کرد. این قتل موج تازه‌ای از اعتراضات را در آتلانتا بیدار کرده است. همزمان معترضان به خشونت علیه سیاهان در ایالات متحده و همچنین در پاریس و زوریخ به خیابان‌ها آمدند.

در پاریس معترضان به مرگ آداما ترائوره، مرد جوان سیاه‌پوستی که در سال ۲۰۱۶ توسط پلیس کشته‌شد، تجمعی را تحت عنوان «عدالت برای آداما» برگزار کردند.

به گزارش شبکه بی‌بی‌سی جهانی، نیروی‌های پلیس شهر آتلانتا جمعه‌شب در درگیری با ریشارد بروکز  Rayshard Brooks، مرد ۲۷ ساله سیاه پوستی که تسلیم پلیس نشد و در درگیری با آنها حتی شوک برقی یکی از ماموران را از دستش گرفت، در حین فرار به او شلیک کردند و او پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد. حال مرگ بروکز به تظاهرات مردم خشمگین در آتلانتا و به آتش‌کشیدن رستوران فوق منجر شده است. پس از این اعتراضات، گرت رولف، پلیس سفیدپوستی که به بروکز شلیک کرده بود برکنار شد و سمت دوین برنسان، پلیس دیگر حاضر در صحنه نیز به سمت اداری تنزل پیدا کرد.

کاربران شبکه های مجازی ایران این رفتار پلیس آنتلانتا را با ماموران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی مقایسه کرده اند و با پرداختن به کشتار آبان ماه و قتل صدها معترض در خیابانها نوشته اند، در آمریکا یک نفر کشته می شود، صدا و سیمای جمهوری اسلامی هفته‌ها سیاه می پوشد؛ اما در آبان خونی فیلم های زیادی از قتل مردم منتشر گردید و همین صدا و سیما آنها را اغتشاشگر و دست نشانده بیگانه خواند و از کنار جنازه هایشان بی تفاوت گذشت.

دکمه بازگشت به بالا