تازه‌های سیاسیخاورمیانه

تحلیل نشریه اکسپرس:رژیم ایران به دنبال تنش است

به گزارش شبکه جهانی کلمه، نشریه اکسپرس در تحلیلی درباره خواست ایران برای افزایش تنش نوشته است: اطلاعات جدید نشان داد که نیروهای دریایی ایران برای هدف قرار دادن کشتی‌های آمریکایی در خلیج فارس در حال آماده باش بوده‌اند.

به گفته یک خبرگزاری ایرانی ، دلیل این امر، آمادگی برای تلافی دخالت احتمالی نیروهای آمریکایی برای توقیف نفتکش‌های ایرانی ارسال شده به ونزوئلا است.

در ماه می ایران پنج فروند شناور نفتکش را به متحد تشنه‌ی بنزینِ خود، ونزوئلا ارسال کرد. تهران گفته است در صورت درخواست کاراکاس ، ارسال محموله ها را ادامه خواهد داد. این اقدام می تواند یک حرکت خطرناک باشد زیرا واشنگتن از تجارت بین دو کشور که هر دو تحت تحریم های آمریکا قرار دارند ، ناخرسند است.

براساس گزارش منتشره “نور نیوز” پس از افزایش احتمال توقیف نفتکش‌های ایرانی که به مقصد ونزوئلا حرکت می کردند ، دستوراتی برای نیروهای مسلح ایران جهتِ شناسایی و ردیابی چندین کشتی تجاری آمریکایی در خلیج فارس و خلیج عمان صادر شده است.

“نورنیوز” اضافه می کند: گزینه های اقدام متقابل بلافاصله مشخص شد و برای انجام عملیات احتمالی هدف گیری شد.

“ایالات متحده” بعد از این تجارت ایران با ونزوئلا در نظر دارد تحریم هایی را برای ده‌ها نفتکش خارجی دیگرِ شرکت‌های حمل و نقلی که با ایران همکاری داشته اند در نظر بگیرد.

ماه گذشته نیروی دریایی ایالات متحده هشدارهایی در خلیج فارس به ایران داد، با این مضمون که من بعد باید قایق‌های سپاه ۱۰۰متر از کشتی های جنگی آمریکا فاصله بگیرند.

دکمه بازگشت به بالا