اخبارایرانجهان

پس از الکوثر، احتمالا پرس ‌تی‌وی و العالم نیز تعطیل می‌شوند

معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفته به دلیل کمبود بودجه احتمالا پخش برنامه از شبکه‌های پرس‌تی‌وی و العالم قطع خواهد شد. پیشتر شبکه عربی الکوثر به دلیل بدهی از یوتل‌ست حذف شده بود.

پیمان جبلی، معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته احتمال می‌دهد به زودی به دلیل نبود بودجه برنامه‌های شبکه‌های برون مرزی این نهاد از جمله پرس تی‌وی و العالم تعطیل شوند.

آقای جبلی با اشاره به قطع برنامه‌های رادیوی دری صدا و سیما در افغانستان به دلیل انباشت بدهی به ایستگاه‌های پخش رله در اثر تخصیص ندادن ارز به صدا و سیما گفت: «به همین روال پیش برود، انتظار داریم که طی روزها و هفته‌های آینده شبکه‌های مهم ما مثل پرس تی وی، العالم، آی فیلم انگلیسی و عربی نیز از روی ماهواره حذف خواهند شد.»

در اوایل خرداد ماه پخش شبکه الکوثر به دلیل بدهی‌های انباشته سازمان صداوسیما به شرکت خدمات اهواره‌ای یوتل‌ست، قطع شد. الکوثر شبکه عربی‌زبان صدا و سیما بود که در کشورهای عربی غرب آسیا و شمال آفریقا قابل دیدن بود.

همچنین شبکه سحر که به زبان اردو برنامه پخش می‌کرد نیز به همین دلیل قطع شده است.

شبکه پرس تی‌وی که به زبان انگلیسی برنامه پخش می‌کند بارها از سوی روزنامه‌نگاران مستقل و فعالان مدنی و سیاسی متهم به همکاری با نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی شده است.

پر سر و صداترین این اتهامات که به شکایت رسمی نیز کشیده شد، شکایت مازیار بهاری  گزارشگر نیوزویک در ایران از پرس تی‌وی بود.

دکمه بازگشت به بالا