اخبارتازه‌های سیاسی

شلاق بر پیکر جوان کارگر با شکایت امام جمعه

با شکایت نورالله افشار امام جمعه و رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهر چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد، حکم ۵۵ ضربه شلاق بر پیکر روح‌الله برزین کارگر یک نانوایی به دلیل ابراز نظر او درباره امام جمعه این شهر، اجرا شد. این روحانی پس از اجرای حکم شلاق در بیانیه‌ای اجرای این حکم را بخشی از حقوق شهروندی خود دانست و افزود که «به این کارگران جوان گفتم عذرخواهی کن، نکرد، براساس حقوق شهروندی شلاق خورد.»

این دومین مورد اجرای حکم شلاق برای ابراز نظر و فعالیت‌های مسالمت‌آمیز در یک هفته گذشته است. روز دوشنبه دوازدهم خرداد ماه نیز در واحد اجرای احکام دادسرای امنیتی مستقر در زندان اوین حکم ۷۴ ضربه شلاق بر پیکر رسول طالب‌مقدم، از بازداشت‌شدگان تجمع روز کارگر سال ۹۸،  اجرا شد.

حکم شلاق در شهر چرام نیز بر پیکر روح‌الله برزین کارگر یک نانوایی این شهر روز شنبه ۱۷ خرداد ماه اجرا شد؛ حکمی که بیش از یک سال قبل به دلیل انتشار یک مطلب انتقادی درباره امام جمعه و نماز جمعه این شهر در فضای مجازی و ابراز نظر یکی از کاربران در پای این مطلب با شکایت نورالله افشار، امام جمعه و رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان چرام، صادر شده بود.

دکمه بازگشت به بالا