اخبارتازه‌های سیاسی

فرستاده ویژه ایالات متحده در امور سوریه: به «بشار اسد» برای خروج از بحران مالی پیشنهادهایی داده ایم

جیمز جفری، فرستاده ویژه ایالات متحده در امور سوریه می گوید، کشورش پیشنهادهایی به بشار اسد برای خروج از بحران اقتصادی داده است.

جفری در اظهاراتی تأکید کرد که کاهش ارزش لیره نشان می دهد که روسیه و ایران دیگر توانایی ایستادن پشت دولت سوریه را ندارند و دولت سوریه هم دیگر امکان پولشویی ازطریق بانک های لبنان را ندارد.

او گفت که ایالات متحده به «بشار اسد» درباره نحوه خروج از این بحران پیشنهادی داده و افزود که اگر ملت سوریه برایش مهم باشد این پیشنهاد را می پذیرد.

جفری درباره جزئیات این پیشنهاد سخنی نگفت اما اظهار داشت که واشنگتن می خواهد که یک روند سیاسی در سوریه شکل بگیرد و این لزوما به معنایی تغییر حکومت سوریه نیست بلکه باید عملکرد حکومت تغییر کند و دیگر پناهگاه گروه های تروریستی نباشد و اجازه ندهد که خاک سوریه به پایگاهی برای گسترش نفوذ ایران در منطقه تبدیل شود.

جفری تأکید کرد که  «قانون قیصر» که به زودی اجرا خواهد شد به صورت اتوماتیک هرگونه فعالیت اقتصادی و هرگونه تعامل با حکومت ایران را شامل خواهد شد.

این اظهارات در حالی بیان می شود که قیمت ارز در سوریه رکورد تازه ای ثبت کرد و طی کم تر از ۲ هفته از ۱۹۰۰ لیره به ۲۳۰۰ لیره رسید. وضعیتی که باعث شد بسیاری از مغازه ها در سوریه تعطیل شوند.

دکمه بازگشت به بالا