اخبارتازه‌های سیاسی

ایران: آماده مبادله دیگر زندانیان با آمریکا هستیم

آمریکا و ایران اعلام آمادگی کردند مبادله زندانی بین دو کشور ادامه یابد. یک مقام وزارت امور خارجه ایران در هنگام استقبال از مجید طاهری زندانی آزاد شده گفت در روزهای آتی شاهد آزادی همه زندانیان در آمریکا خواهیم بود.

روز دوشنبه ۱۹ خرداد مجید طاهری، پزشک ایرانی مقیم آمریکا که به اتهام دور زدن تحریم‌ها به مدت ۱۸ ماه در بازداشت بود به تهران بازگشت و مورد استقبال حسین جابری انصاری معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه و خانواده‌اش قرار گرفت.

جابری انصاری در فرودگاه امام خمینی تهران به خبرنگاران گفت: «امیدواریم در روزهای آتی شاهد رهایی و آزادی همه ایرانیانی که در نقاط مختلف دنیا و آمریکا گرفتار هستند، باشیم و از همه ظرفیت خود در این زمینه استفاده می‌کنیم.»

مجید طاهری هم ضمن قدردانی از وزیر خارجه و مسئولان ایرانی برای پیگیری آزادی‌اش، درباره پرونده خود توضیح داد که مشغول همکاری با دانشگاه تهران برای ساخت واکسن ضد سرطان بوده و “به اتهام واهی دور زدن تحریم‌های آمریکا” زندانی شده است.

به گفته مقام‌های آمریکایی مجید طاهری به جرم نقض قوانین تحریم‌های آمریکا علیه ایران به تحمل ۱۸ ماه حبس محکوم شده بود. او از ۳۳ سال پیش ساکن آمریکا بوده و در ایالت فلوریدا طبابت می‌کرده است.

طاهری با مایکل وایت شهروند آمریکایی زندانی در ایران مبادله شد که روز پنجشنبه ۱۵ خرداد به کشورش بازگشت.

دکمه بازگشت به بالا