ایران

واکنش‌ها به جان باختن چند مهاجر افغان در آتش‌سوزی یک خودرو در اثر شلیک نیروی انتظامی ایران در شهر یزد

در پی کشته شدن چند تن از مهاجران افغان در آتش‌سوزی یک خودرو، فرمانده نیروی انتظامی یزد، کشته شدن این مهاجران را ناشی از «ورود غیرمجاز با خودروهای شوتی» عنوان کرد.

پیشتر؛ احمد ترحمی بهابادی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ، شلیک ماموران نیروی انتظامی به لاستیک این خودرو را تایید کرده و گفته که: «لاستیک این خودرو هدف شلیک ماموران نیروی انتظامی قرار گرفته بود».

غفور لیوال، سفیر افغانستان در ایران نیز گفته که خودروی حامل مهاجران افغانستانی پس از شلیک مأموران پلیس ایران به تایر آن، آتش گرفته است.

رسول مرتضوی، مدیر کل غرب آسیای وزارت خارجه ایران در حساب توییتر خود؛ در واکنش به کشته شدن سه تبعه افغانستان، نوشته است: پلیس ایران به قاچاقچیان شلیک می‌کند. چه قاچاقچی مواد مخدر باشد چه قاچاقچی انسان.

عباسعلی بهدانی‌فرد، فرمانده نیروی انتظامی یزد گفته که «این افراد از مرزهای شرقی و جنوب شرق کشور به صورت غیرمجاز وارد کشور شده بودند.

وی همچنین با ادعای اینکه ورود «اتباع بیگانه باعث نارضایتی شدید مردم شده است»، از تشدید اخراج اتباع افغانستان خبر داد و گفت که «طی ۴۸ ساعت گذشته، ۲۷۴ نفر از اتباع خارجی غیرمجاز طی چند عملیات پلیسی در یزد شناسایی و از کشور اخراج شدند».

غفور لیوال، سفیر کابل در تهران از پیگیری دیپلماتیک کشته شدن سه تبعه افغانستان در اثر شلیک نیروی انتظامی ایران به خودروی حامل آنها خبر داده و افزوده است که اقدام نخست «انتقال اجساد و کمک برای معالجهٔ زخمی‌هاست».

دکمه بازگشت به بالا