تازه‌های سیاسی

واکنش مقامات ایرانی به پیشنهاد مذاکره ترامپ

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در توییتی با اشاره به پیشنهاد دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمریکا برای مذاکره نوشته است که نباید به «کافران پیشنهاد سازش» داد. او همچنین بر «مقاومت» تاکید کرده است.

محسن رضایی،دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در توییتی به پیشنهاد رئيس‌جمهور آمریکا واکنش منفی نشان داده و گفته است ترامپ «در باتلاق» است واگراز «باتلاق خودساخته» هم خارج شود، مذاکره با آمریکا «سم است».

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز به پیشنهاد مذاکره رئیس جمهوری آمریکا واکنش نشان داده و با نمایشی خواندن این پیشنهاد در توئیتر خود نوشت: «تبادل زندانیان، نتیجه مذاکره نبوده و هیچ مذاکره‌ای هم در آینده انجام نخواهد شد.»

در این میان اما واکنش محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی کمی متفاوت بوده است، او در واکنش به توصیه ترامپ به مقامات ایرانی که برای مذاکره تا انتخابات آمریکا صبر نکنند، به خروج ایالات متحده از برجام اشاره کرده و نوشته است: ایران و دیگر کشورهای طرف توافق هسته‌ای هرگز میز مذاکره را ترک نکرده‌اند.

دونالد ترامپ، روز پنجشنبه با اشاره به اینکه آزادی مایکل وایت، زندانی آمریکایی نشان داد دستیابی به یک توافق ممکن است، از حکومت ایران خواست که برای توافق منتظر نتیجه انتخابات نماند.او در چند توییت‌ از ایران برای آزادی مایکل وایت تشکر کرد و خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی گفت: «من در انتخابات برنده می‌شوم، شما اکنون به توافق بهتری می‌رسید».

دکمه بازگشت به بالا