اخبارایران

واگذاری زمینهای بومیان به شرکت‌های مرتبط با سپاه؛ تخریب خانه‌باغ پدر مکتب‌خانه‌داری بندرلافت

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه؛ در ادامه  کارشکنی‌های مدیریت املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم نسبت به بومیان این جزیره؛ باری دیگر صبح سه‌شنبه سیزدهم خردادماه، خانه‌باغی متعلق به یک شهروند این جزیره تخریب شد.

بر پایه‌ی این گزارش؛ این خانه‌باغ، متعلق به حاج عبدالرحمن سفاری (ملاصالح) از بومیان جزیره قشم بوده است.

این اقدام که با انتقادهای زیادی در بین اهالی جزیره قشم مواجه شده، در حالی‌ست که  خرید و فروش اراضی در جزیره قشم از طریق قباله‌های دست‌نویسی بوده که قدمت بسیاری از این اسناد به بیش از پنجاه سال می‌رسد، و امضای ریش‌سفیدان و معتمدین آن زمان، مهر تأیید مالکیت این اراضی به شمار می‌رفت؛ اما سازمان منطقه آزاد قشم برخلاف عرف حاکم بر جامعه محلی، این اسناد را به رسمیت نمیشناسد.

در همین حال گزارش‌های دریافتی، حاکی‌ست  که سازمان منطقه آزاد قشم در طول سال‌های گذشته اقدام به فروش و واگذاری اراضی و سواحل به افراد و شرکت‌های عمدتا وابسته به سپاه کرده است.

گفته می شود؛ مافیای سپاه بر زمین‌های این خطه انگشت گذاشته و به دنبال بهره‌برداری اقتصادی وغارت امول عمومی وهمچنین تغییر بافت جمعیت این جزیره است.

شایان ذکر است که بارها علمای اهل سنت این خطه جنوبی کشور از جمله  شیخ محمد علی امینی در سخنرانی‌های خود از عملکرد سازمان منطقه آزاد قشم و گشت اراضی انتقاد کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا