اخباراقتصادی

از واگذاری زمین های بومیان به شرکت های سپاه تا تخریب خانه باغ پدر مکتب خانه داری بندرلافت توسط سازمان منطقه آزاد قشم

در ادامه کارشکنی ها ی مدیریت املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم نسبت به بومیان این جزیره؛ باری دیگر صبح سه شنبه سیزدهم خردادماه، خانه باغی متعلق به یک شهروند این جزیره تخریب شد.
به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه، این خانه باغی متعلق به حاج عبدالرحمن سفاری(ملاصالح) از بومیان جزیره قشم بوده است.
این اقدام که با ا نتقادهای زیادی در بین اهالی جزیره قشم مواجه شده در حالیست که اراضی متعلق به بومیان جزیره قشم به وسیله قباله های دست نویس که قدمت بسیاری از این اسناد بیش از پنجاه سال می رسد خرید و فروش میشده و امضای ریش سفیدان و معتمدین آن زمان مهر تأیید مالکیت این اراضی به شمار میرفت؛ اما سازمان منطقه آزاد قشم برخلاف عرف حاکم بر جامعه محلی این اسناد را به رسمیت نمیشناسد.
در همین حال گزارش های متعددی به دست شبکه جهانی کلمه رسیده است که سازمان منطقه آزاد قشم در طول سال های گذشته اقدام به فروش و واگذاری اراضی و سواحل به افراد حقیقی و شرکت های دیگر از جمله شرکت های وابسته به سپاه کرده است. گفته می شود؛ مافیای سپاه بر زمین های این خطه انگشت گذاشته و به دنبال بهره برداری اقتصادی وغارت امول عمومی وهمچنین تغییر بافت جمعیت این جزیره است.
گفتنی است که بارها علمای اهل سنت این خطه جنوبی کشور از جمله شیخ محمد علی امینی در سخنرانی های خود از عملکرد سازمان منطقه آزاد قشم و گشت اراضی انتقاد کرده بودند.

دکمه بازگشت به بالا