اهل سنت

پیام تسلیت کاک حسن امینی و سایر روحانیان اهل سنت به مناسبت درگذشت مولانا محی الدین بلوچستانی

خبر درگذشت مولانا محی‌الدین بلوچستانی در دیار غربت موجب تألّم و تأثّر بسیاری از روحانیان و فعالان مدنی اهل سنت گردیده است. آنها با نوشتن بیانیه‌هایی این ضایعه بزرگ را به اهل سنت ایران تسلیت گفته اند.

از جمله آنها پیام تسلیت استاد کاک حسن امینی حاکم شرع مردمی کوردستان است.

کاک حسن امینی درباره درگذشت مولانا محی‌الدین بلوچستانی نوشته است: قابل انکار نیست که ایشان یکی از دعوتگران دلسوز و خستگی‌ناپذیر اهل سنّت ایران بودند، در زمان تبعید وی در شهر نجف آباد اصفهان یک بار به دیدارش رفتم و ساعت‌ها با هم نشست و صحبت داشتیم، و او را بمانند یک برادر ایمانی دلسوزِ اسلام و مسلمانان می‌شناختم ، اینجانب رحلت ایشان را به خانواده‌ی داغدیده، مردم عزیز صالح‌ آبادِ سرخس و همه‌ی یاران و دوستداران ایشان تسلیت می‌گویم، آرمیدن برای ایشان در جنان، و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان را از خداوند منّان طلبکارم.

درعین حال بزرگان دیگری از جمله مولوی شمس‌الحق فِقهی (از علمای صالح آباد)، مولانا محمدعثمان (مدیر حوزه علمیه مدینةالعلوم و امام جمعه مسجد جامع الخلیل خاش)، مولانا‌ عبدالحکیم‌ عثمانی (مدرس دارالعلوم زاهدان)، مولانا محمد امین آسکانی (مدیر داخلی انوارالحرمین پشامگ) و عبدالمجید مرادزهی (مدرس سابق  دارالعلوم زاهدان) نیز با انتشار بیانیه های جداگانه درگذشت این عالم برجسته اهل سنت را تسلیت گفته اند.

دکمه بازگشت به بالا