اخباراهل سنتتازه‌های سیاسی

استفاده گاز فلفل علیه شماری از زندانیان عقیدتی- سیاسی اهل سنت در زندانهای مشهد

گزارش های دریافتی از زندان وکیل آباد مشهد حاکی است که شماری از زندانیان عقیدتی- سیاسی اهل سنت که هم اکنون در این زندان محبوس هستند، در هنگام شکنجه علیه آنان از گاز فلفل استفاده شده است .

در این ارتباط یک منبع مطلع به خبرنگار شبکه جهانی کلمه گفته است که هویت این زندانیان عبارت است از :آقایان حمید راستا بالا ، فرهاد شاکری ، کچیر سعادت جهانی ، محمد علی آرایش، عیسی عید محمدی،مولوی حکیم عظیم گرگیج و مولوی تاج محمد خرمالی از استان گلستان

همچنین ، آقایان حافظ عبدالرحمن گرگیج ، محمد رضا شیخ احمدی ، عبدالباسط اورسن و مرتضی فکوری از تربت جام ؛

این زندانیان اخیرا به محمد نوری زاد هم اطلاع داده بودند که در در هنگام شکنجه علیه آنان از گاز فلفل استفاده شده است .

این خبر در حالیست که محمد نوری زاد که مدتی است در زندان به سر میبرد، از طریق یک فایل صوتی که از درون زندان برای انتشار به خارج فرستاده بود از مشاهدات خود در زندان گفته است، از جمله از تجاوز های گسترده به دختران باکره، و اینکه به چشم خود دیده است که دو متهم از قاضی خود درخواست کرده اند به ایشان اجازه دهد تا شلوارهایشان را پایین بکشند و به وی نشان دهند که بازجویان با تزریق «گاز فلفل» به «مقعد و آلت تناسلیشان» چه بلایی بر سر ایشان آورده اند، و یا مشاهداتش در زندان وکیل آباد مشهد، که بازجوها خانواده های زندانیان خوزستانی را به درون سلولهای انفرادی می برند و به زندانیان می گویند که اگر به آنچه آنها می خواهند اعتراف نکنند زن و بچه هایشان را در زندان نگاه می دارند.

در همین حال منبع مذکور به شبکه کلمه گفته است، پیشتر،متهمین به مدت ۱۰ الی ۱۲ ماه در سلول های انفرادی اداره اطلاعات شهرمشهد در بازداشت بوده اند ؛ آن ها به مدت چهار سال است که در زندان وکیل آباد مشهد به سر می برند .

این منبع می گوید: متهمین بعد از چهار سال، حکم اعدام گرفته اند واین درحالیست که به دفاعیات آنان هم هیچگونه توجهی نشده است. پرونده این افراد  پنج ماه است که به دیوان عالی کشور ارسال شده است .

برای سه تن از متهمین با نام های محمد رضا شیخ احمدی ، عبدالباسط اورسن و مرتضی فکوری اتهام عضویت در گروه های تکفیری وداعش ازسوی نهادی ذی ربط ذکر شده است!؛

اما برای باقی زندانیان یاد شده اتهام عضویت در گروه های مسلح و تکفیری همچون حزب الفرقان وجبهه همبستگی وملی اهل سنت ایران عنوان شده است .

این در حالیست که گروه های مسلح یاده شده ایرانی در سال های ۷۱ تا ۷۶ در ایران فعالیت داشته است و افراد مذکور در آن زمان ۱۰ الی ۱۲ ساله بوده اند ونمی توانسته اند که در این گروه ها مشارکت داشته باشند .

گفتنی است که در شکنجه گاه های اداره اطلاعات از متهمین با آزار وشکنجه، اعترافات اجباری مبنی بر عضویت در گروه های مسلح گرفته شده است.

دکمه بازگشت به بالا