ایران

سازمان بازرسی “زدن اسپری فلفل” به آسیه پناهی را تائید کرد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بد رفتاری ماموران شهرداری با آسیه پناهی که اندکی پس از تخریب خانه‌اش درگذشت را تائید کرد. او می‌گوید ماموران برای تخریب سرپناه این زن حاشیه‌نشین کرمانشاهی حکم قضائی نداشتند.

خبر مرگ آسیه پناهی، زن ۶۱ ساله‌ای که اندکی پس از مقاومت در برابر تخریب سرپناه خود و خانواده‌اش درگذشته، در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت و به برکناری سه مدیر شهرداری کرمانشاه و بازداشت آنها منجر شد.

نزدیک به دو هفته پیش ماموران واحد اجرائیات شهرداری کرمانشاه برای تخریب تعدادی از خانه‌هایی که حاشیه‌نشینان ظاهرا بدون مجوز در شهرک سجادیه ساخته بودند به محل رفتند و تعدادی خانه، از جمله اتاقکی که آسیه پناهی و خانواده‌اش در آن سکونت داشتند را تخریب کردند.

روزنامه همشهری به نقل از شاهدان عینی گزارش داده که ماموران شهرداری و نیروهای کمکی آنها در درگیری با آسیه و دیگر حاشیه‌نشینانی که جلو تخریب خانه‌ها مقاومت می‌کردند دست به خشونت زدند و از اسپری گاز فلفل استفاده کردند.

یکی از شاهدان گفته آسیه پناهی که دچار بیماری تنگی نفس بود در مقابل اسپری فلفل “طاقت نیاورد”. او در پی این ماجرا و در مسیر انتقال به کمپ “چشمه سفید” جان خود را از دست داد.

اسپری فلفلی که اکنون حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز آنرا تایید کرده است.

دکمه بازگشت به بالا