تازه‌های سیاسی

ترامپ: من برای برقراری نظم سوگند یاد کردم و دقیقا همین کار را خواهم کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید ضمن بیان سخنانی کوتاه ،در یک اقدام کم‌نظیر و بی سابقه از کاخ سفید خارج شد.

او بدون اعلام قبلی در محل کلیسای تاریخی واشنگتن دی سی که شب قبل مورد حمله قرار گرفته بود حاضر گردید.

او روز دوشنبه ۱۲ خرداد با اشاره به اعتراضات اخیر در آمریکا گفت که او رئیس جمهوری نظم و قانون است و به ناآرامی‌ها در کشور پایان خواهد داد. با این حال، معترضان تا ساعت‌ها بعد از مقررات منع آمد و شد در خیابان‌های پایتخت آمریکا حضور داشتند.

رئیس جمهوری آمریکا که در «باغ رز» کاخ سفید صحبت می‌کرد، از مرگ جرج فلوید ابراز انزجار کرد و گفت، عدالت در این زمینه اجرا خواهد شد.

به دنبال مرگ جورج فلوید که مامور پلیس زانویش را روی گردن او گذاشته بود، بسیاری از شهرهای بزرگ آمریکا طی شش روز گذشته شاهد اعتراضاتی بوده اند. رسانه‌های آمریکا وسعت و شدت ناآرامی‌های چند روز گذشته در این کشور را در طول چند دهه اخیر بی‌سابقه قلمداد کرده‌اند.

دونالد ترامپ در سخنان خود به قانون شکنان و آشوب‌گران هشدار داد و گفت: آمریکا بر اساس حاکمیت قانون بنا شده است. این، شالوده رفاه، آزادی، و شیوه زندگی ما است. اما در جایی که قانون نباشد، فرصت وجود ندارد. وقتی عدالت نباشد، آزادی وجود ندارد. وقتی ایمنی نباشد، آینده‌ای وجود نخواهد داشت. ما هرگز نباید در برابر خشم یا نفرت سر فرود آوریم. اگر شر و خشونت حاکم شود، دیگر هیچ یک از ما آزاد نخواهیم بود.

دونالد ترامپ در ادامه اظهار داشت: نخستین و بالاترین وظیفه من به عنوان رئیس جمهور دفاع از کشور بزرگ و مردم آمریکا است. من به عنوان رئیس جمهوری برای برقرار نظم و قانون سوگند یاد کردم و دقیقا همین کار را خواهم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه تاکید کرد برای پایان دادن به نا آرامی‌ها و جلوگیری از غارت و تخریب اموال عمومی و حمله به مردم از نیروهای ارتش استفاده خواهد شد. او همچنن در ادامه تاکید کرد، همچنان دوست کسانی است که به صورت مسالمت‌آمیز دست به تظاهرات می‌زنند.

دکمه بازگشت به بالا