سیاسیمقاله

“مافیای “پاسدار قالیباف

⚫ مافیای “پاسدار قالیباف”
@kalemehtv
” ?محمدباقر قالیباف” زاده‌ی ۱۳۴۰ در شهر طرقبه است. او نیز به مانند “رحمانی فضلی”(وزیر کشور) اصالتاً کُرد و از قوم کرمانژ شیعه شده‌ی شمال خراسان است.

?قالیباف در اذهان عمومی ایران، فرد خوشنامی نیست. بخشی از بدنامی او به فسادهای مالی گسترده وی و خانواده‌اش باز می گردد. پرونده‌های متعددِ مستند و متقنِ فسادهای او در دو دهه گذشته هرگز پی‌گیری نشدند.

?او در اولین قدم آشکار خود در مسیر سوءاستفاده از بیت‌المال، وقتی با حکم “علی خامنه‌ای” در سال ۱۳۷۶ به سمت فرماندهی نیروی هوایی سپاه منصوب شد، با تامین هزینه از بودجه سپاه به فرانسه رفت و در دوره های گرانقیمت آموزش و آزمون خلبانی هواپیماهای مسافربری! ایرباس شرکت کرد.

?آموزشهایی که هیچ ارتباطی با موقعیت و پیشینه نظامی وی نداشت. او بلافاصله عکسهای فخرفروشانه فراوانی از خود، به سبک آرتیست‌های هندی در انواع لباس خلبانی هواپیمای مسافربری در کابین و یا کنار هواپیماهای مسافربری منتشر کرد.

” ?قالیباف” که هنوز هم خلبان رسمی “ایران‌ایر” می‌باشد، تنها خلبان مورد اعتماد “علی خامنه‌ای” در سفرهای هوایی او با هواپیمای اختصاصی اش است.

?سوابق سرشار از فساد “پاسدار قالیباف” نشان می دهد که وی، به طور مداوم از بیت‌المال به عنوان یک منبع جهتِ پرداخت رشوه‌های کلانی که برای رسیدن به اهداف سیاسی‌اش پرداخت می‌نموده سوءاستفاده کرده است.

?یکی از اولین پرونده‌های بزرگ رسانه‌ای شده‌ی فساد اقتصادی قالیباف به دهه‌ی هشتاد و در ارتباط با صرفِ پولهای حاصله از درآمد قاچاق مواد مخدر برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۴ باز می‌گردد.

? “قالیباف” از ۴سال قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۴ در سِمت فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با هماهنگی سپاه پاسداران، مشغول معامله‌های کلان مواد مخدر به وسیله قاچاقچیان مورد تایید سپاه در کریدور شرق به شمال غرب و شرق به جنوب بود.

” ?پاسدار قالیباف” که در سال ۱۳۷۵ از پایان‌نامه ارشد خود تحت عنوان “نقش عوامل جغرافیایی در امنیت سیستان و بلوچستان” دفاع کرده بود، مطالعات وسیعی را به کمک عوامل “ساس” در بلوچستان، برای نحوه استعمار و استثمار این منطقه مظلوم از ایران انجام داده بود.

?او پیش از انتخابات به آزادی برخی قاچاقچیان مورد تایید سپاه کمک کرد و آن‌ها هم متقابلاً به ستاد انتخاباتی‌ “پاسدار قالیباف” کمک‌های مالی کردند. این پرونده، علی‌رغم گزارشات مدلل ارائه شده به شورای امنیت ملی نه تنها رسیدگی نشد بلکه تا سال ۱۳۹۲، یعنی هشت سال بعد، توسط مقامات ارشد رژیم مخفی نگه داشته شد.

?جرم “پاسدار قالیباف” در قاچاق سازمان‌یافته مواد مخدر فقط هنگامی علنی شد که حسن روحانی در جریان مناظره‌های انتخاباتی سال ۱۳۹۶ از این پرونده به عنوان ابزار تبلیغاتی علیه قالیباف استفاده کرد. حسن روحانی گفت این پرونده در شورای عالی امنیت ملی مطرح بوده، اما جلوی به جریان افتادنش گرفته شده است!

?حتی زمانی که احمدی‌نژاد از شهرداری به ریاست‌جمهوری رسید، بسیار تلاش کرد تا یکی از نزدیکانش را شهردار تهران نماید، اما قالیباف آن‌چنان‌که خودش در یک فایل صوتی گفته است، با حمایت مستقیم رهبری شهردار تهران شد.

” ?جلال عسگری” دبیر کمیسیون مالی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران پرده از یکی از تخلفات “پاسدار قالیباف” برداشت، به گفته “جلال عسگری” بودجه تخصیصی از سویِ قالیباف برای سازمان ورزش شهرداری تهران در سال ۹۴ به صورت هدفمندی به رقمی حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان رسید.

?این رقم، از مجموع بودجه دو نهاد اصلی ورزش ایران یعنی “کمیته ملی المپیک” و “وزارت ورزش و جوانان” بیشتر بود! هرگز مشخص نشد “پاسدار قالیباف” از افزایش جهشی سالیانه بیش از ۹۰ درصدی بودجه این سازمان، به دنبال چه هدفی بود و این بودجه فزاینده چگونه هزینه شد!

?آنچه روشن است، بخشی از بودجه شهرداری تهران صرف صدور کارت‌های شهروندی با ارزش میلیاردها تومان، درست قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ در حمایت از “قالیباف” شهردار وقت تهران شد.

?عزل و نصب‌های فراوان خارج از عرف اداری در مدیریت‌ها و معاونت‌های سازمان‌ها و ادارات شهرداری تهران و به‌کارگیری خویشاوندانِ همدستانِ قسم خورده “قالیباف” در پست‌های حساس شهرداری تهران، بدون هیچ رسیدگی قضائی صورت گرفت.

?در زمانی که “قالیباف” آماده مبارزه انتخابات ریاست جمهوری می‌شد، چندین برابر نیاز شهرداری تهران استخدامهای سفارشی انجام داد. او در سال ۱۳۹۳ به طور غیر منتظره‌ای زمین ورزشگاه “باکری” را به باشگاه “تراکتورسازی” تبریز اهدا کرد. اقدامی پوپولیستی که در جهتِ جلب‌توجه و رضایت قوم تورک ایران انجام گرفت.

?قالیباف حتی زمانی که “عیسی شریفی” قائم‌مقام او در شهرداری تهران، نیز با اتهامات اقتصادی کلان بازداشت شد، به دادگاه احضار نشد و بده بستان‌های مالی او و قائم‌مقام بازداشت شده‌‌اش پنهان نگه داشته شد.

?یکی دیگر از تخلفات عدیده “قالیباف” پرونده خانه‌ها و املاک نجومی اوست، که هرگز پیگیری نگردید. سایت معماری‌نیوز افشا نمود که “شهردار قالیباف” به مدیران و اطرافیانش ملک‌های گرانقیمتی را به قیمت‌های بسیار نازل واگذار کرده است. اما این دفعه نیز شهردار تهران احضار نشد و به جای او، افشاکننده فساد احضار و بازداشت گردید!

?در پرونده فساد بعدی “پاسدار قالیباف” نیز مشخص شد که تخلفات گسترده‌ای در بانک‌های شهر و سرمایه، تحت نظارت و مدیریت او در شهرداری صورت گرفته، اما باز هم هیچ مقام قضایی حتی سراغ “شهردار پاسدار” را نگرفت.

?در موردی دیگر، “پاسدار قالیباف” به طور غیرقانونی اما با پیچیدگی و ظاهرسازی، ۶۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری تهران را به “مؤسسه خیریه امام رضا” که همسرش “زهرا مشیر” از مدیر آن بود، پرداخت کرد و این جدا از اتهامات فساد اقتصادی بود که متوجه پسرش “الیاس قالیباف” بود. اما “شهردار فاسد” باز هم احضار نشد و این پرونده نیز به جایی نرسید.

?از همه تاسف‌بار تر آنکه تمامی افرادی که فسادهای قالیباف و خانواده‌اش را رسانه‌ای کردند در کمترین مدت، دچار سرنوشتهای سخت شدند! مسعود مولوی، محمدعلی نجفی و یاشار سلطانی تنها تعدادی از این افراد تنبیه شده هستند.

دکمه بازگشت به بالا