پزشکی و سلامت

پزشک ایتالیایی: کرونا ضعیف شده؛ وزارت بهداشت ایتالیا: سند علمی وجود ندارد

یکی از پزشکان متخصص و نامدار ایتالیایی می‌گوید کروناویروس جدید، عامل همه‌گیری مرگبار کووید-۱۹، در حال از دست دادن قدرت و توانایی اولیه‌ خود است و شمار کم‌تری قربانی در ایتالیا برجای می‌گذارد.

خبرگزاری رویترز از دکتر آلبرتو زانگریلو نقل کرده است که «در حقیقت این ویروس دیگر از نظر بالینی در ایتالیا وجود ندارد».

دکتر زانگریلو، از مدیران بیمارستان سن رافائل در میلان، شمال ناحیه لُمباردی، مرکز بحران ناشی از همه‌گیری ویروس در ایتالیا است. او

پزشک معالج نخست‌وزیر پیشین ایتالیا به رادیو تلویزیون «رای» آنکشور گفته در آزمایش‌های انجام شده طی ۱۰ روز گذشته در آن آنجا «اندازه ویروس از نظر کمی، به‌میزان چشم‌گیری کم‌تر از میزانی‌ست که یک یا دو ماه پیش رویت می‌شد».

این اظهارات اما با واکنش وزارت بهداشت ایتالیا روبه‌رو شده‌ و ساندرا زامپا، یکی از معاونان این وزارت‌خانه در بیانیه‌ای گفته است: «تا زمانی‌که شواهد علمی در حمایت از نظریه ناپدید‌شدن ویروس در دست نیست من از تمام کسانی که با اطمینان در این مورد ابراز نظر می‌کنند، دعوت می‌کنم مردم را به سردرگمی دچار نکنند»

ایتالیا با بیش از ۳۳ هزار قربانی، سومین کشوری‌ست که در جهان بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را ثبت کرده‌است. ایتالیا، در کنار ایران و کره جنوبی، از جمله نخستین کشورهایی بودند که همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ پس از چین در آن‌ها به‌طور گسترده شایع شد.

دکمه بازگشت به بالا