ایران

علی مطهری: مردم می‌بینند مجلس چندان کاره‌ای نیست

علی مطهری می‌گوید مشارکت کم مردم در انتخابات مجلس قابل فهم است زیرا همه می‌بینند تصمیم‌ها جای دیگری گرفته می‌شود. او هشدار داد که با دخالت نهادهای دیگر در کار قانونگذاری جایگاه مجلس هر روز سقوط می‌کند.

نماینده تهران در دوره دهم مجلس شورای اسلامی در نشست دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی، با اشاره به رد گسترده صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات دوره یازدهم توسط شورای نگهبان و دخالت “غیرقانونی” نهادهای دیگر در کار قانونگذاری نسب به بی‌اعتبار شدن روزافزون مجلس و بدبینی مردم هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا این نشست عصر شنبه، دهم خرداد برای تقدیر از علی مطهری به عنوان “سمبل آزادگی” و به خاطر “اقدامات و اظهارات حق‌طلبانه” او در سه دوره نمایندگی مجلس برگزار شد.

مطهری یکی از ۷۵ نماینده مجلس دهم است که شورای نگهبان صلاحیت‌آنها را برای شرکت در انتخابات دوره بعدی تائید نکرد. او می‌گوید “علت صراحت شورای نگهبان در رد صلاحیت‌های این دوره” این بوده که احساس می‌کردند مردم حساسیتی به انتخابات مجلس ندارند.

انتخابات دوره یازدهم مجلس دوم اسفند برگزار شد و میزان مشارکت در آن اندک بود؛ تا جاییکه مسئولان نظام اذعان داشتند، در این دوره کمترین میزان مشارکت در تاریخ جمهوری اسلامی اتفاق افتاد.

دکمه بازگشت به بالا