تازه‌های سیاسی

مصاحبه‌ای که حذف شد؛ کنایه دریادار سیاری به سپاه و انتقاد از دخالت نیروهای مسلح در اقتصاد و سیاست

دریادار سیاری از فرماندهان ارتش ایران طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایرانا گفته است که ورود به عرصه سیاست و اقتصاد برای نیروهای مسلح آسیب‌زاست. این مصاحبه ساعتی پس از انتشار از خروجی ایرنا حذف شد.

روز چهارم خرداد خبرگزاری ایرنا، ویدیوی کوتاهی را منتشر کرد که بخش‌هایی از مصاحبه تصویری خبرنگاران این رسانه با دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش ایران بود.

ویدیوی کامل این مصاحبه روز یک‌شنبه ۱۱ خرداد بر روی وبسایت ایرنا منتشر گردید؛ اما تنها ساعتی پس از انتشار، این ویدیو از خروجی ایرنا حذف شد.

سایت اعتماد آنلاین نیز ویدیویی ۱۳ دقیقه‌ای از این مصاحبه را منتشر کرده است.

سیاری در این مصاحبه درباره فعالیت اقتصادی نیروهای مسلح، به خبرنگاران ایرنا گفته است: «اصلا به صلاح نیروهای مسلح نیست که وارد بحث اقتصادی شوند چون از اصل قضیه شان دور می‌شوند، طبیعی است. ارتش تلاش کرده و سعی کرده منطبق با تدابیری که به او ابلاغ شده وارد فعالیت‌های اقتصادی نشود.»

او در ادامه به موضوع “دخالت نیروهای مسلح در سیاست” نیز اشاره کرده و گفته است: «ما در سیاست هم دخالت نمی‌کنیم آیا این معنیش این است که ما سیاست نمی‌فهمیم؟ این نیست، ما سیاست را خوب می‌فهمیم، خوب تحلیل می‌کنیم، خوب متوجه هستیم اما وارد سیاست نمی‌شویم چون  سیاست زدگی برای نیروهای مسلح آسیب است.»

دریادار سیاری در بخش دیگری از این مصاحبه، درباره این موضوع که ارتش کار تبلیغاتی نمی‌کند به مرتضی آوینی و سری فیلم‌های او از جنگ ایران و عراق اشاره می‌کند. او می‌گوید که “برادران سپاه و بسیج” هرجا می‌رفتند یک گروه فیلمبرداری با آنها بود و تاکید می‌کند هنوز هم همینطور است.

دکمه بازگشت به بالا