تازه های اجتماعی

کشف ۳۰ هزار مدرک جعلی در میدان انقلاب در یک تفتیش سطحی

شش سال پس از صدور دستور رئیس جمهوری ایران برای برخورد با خرید و فروش مدرک، تنها در یکی از بازدیدهای ماموران دفتر بازرسی وزارت علوم ده‌ها هزار مدرک جعلی کشف شده است.

خرید و فروش مقاله، پایان‌نامه و مدرک دانشگاهی در جمهوری اسلامی نه موضوعی تازه است نه پنهانی. فهرست متهمان به داشتن مدرک تقلبی در میان مسئولان ارشد و کارگزاران حکومت بسیار طولانی، اما تعداد کسانی که به این دلیل از مسند خود کنار گذاشته شده‌اند اندک است.

خبرگزاری ایسنا روز شنبه دهم خرداد به نقل از مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم نوشت “فقط در یک جمع‌آوری سطحی ابزار و ادوات فروش پایان‌نامه” در میدان انقلاب تهران که سال گذشته انجام شد، بیش از ۳۰ هزار نمونه غیرقانونی و جعلی کشف شده است.

فریدون جعفری می‌گوید، در صورت “بررسی دقیق، درست، بی‌طرفانه و به دور از نفوذ” شاید بتوان نام شماری از منتخبان مجلس شورای اسلامی را در میان ۳۰ هزار خریداران مدارک جعلی دید.

تا کنون دست‌کم جعلی بودن مدرک تحصیلی یکی از نمایندگان مجلس یازدهم اثبات شده که باعث ابطال انتخابات حوزه تفرش شد. در مورد مدرک تحصیلی برخی دیگر از نمایندگان نیز تردیدهایی ابراز شده است.

دکمه بازگشت به بالا