پزشکی و سلامت

سخنگوی وزارت بهداشت: شیوع کرونا در هشت استان در «وضعیت هشدار» قرار دارد

سخنگوی وزارت بهداشت ایران، اعلام کرد شیوع کرونا در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، خوزستان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، اصفهان و هرمزگان در «وضعیت هشدار» قرار گرفته است.

کیانوش جهانپور همچنین با اشاره به روند افزایشی ابتلا به ویروس کرونا در ایران تصریح کرد که تا روز شنبه، ۱۰ خرداد؛ ۹۱۵ هزار و ۹۹۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی وزارت بهداشت درباره تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا اما همواره با تردیدهای بسیار جدی از سوی کارشناسان و رسانه‌های داخلی و خارج از ایران روبه‌رو شده است. با وجود این، همین آمارها در روزهای اخیر نشان می‌دهد روند ابتلا به ویروس کرونا در روزهای گذشته بار دیگر افزایش یافته است.

اوج‌گیری دوباره ابتلا به کرونا در ایران در حالی است که دولت حسن روحانی اواسط اردیبهشت‌‌ماه، بازگشایی برخی از اماکن عمومی را «کم‌خطر» توصیف کرد.

دولت روحانی به‌عنوان نماینده‌ی اجرایی حکومت ایران، در ماه‌های پس از شیوع کرونا نه تنها برنامه منسجمی برای قرنطینه شهرها و فاصله‌گذاری اجتماعی در دستور کار قرار نداد، بلکه به‌ دلیل عدم حمایت از کارگران و اقشار آسیب‌پذیر شهری، بسیاری از شهروندان را وادار به بازگشت به محل کار خود کرد.

دکمه بازگشت به بالا