تازه‌های سیاسی

ترامپ همکاری آمریکا با سازمان جهانی بهداشت را قطع کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه ۹ خرداد قطع همکاری با سازمان جهانی بهداشت را پیش از پایان ضرب‌الاجل ۳۰ روزه خود عملی کرد.

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده کشورش دیگر با سازمان جهانی بهداشت همکاری نخواهد کرد. زیرا به ظن بزرگترین تامین کننده مالی سازمان جهانی بهداشت، این سازمان بیش از حد به چین” شده و دچار سوء مدیریت است.

ترامپ ۱۰ روز پیش برای WHO یک ضرب‌ا‌لاجل ۳۰ روزه قائل شده بود و با ارسال یک نامه به تدروس آدهانوم، رئيس این سازمان درخواست کرده بود که در این بازه زمانی دست به “اصلاحات جدی” بزند در غیر این صورت، آمریکا درباره عضویت خود در WHO تجدید نظر خواهد کرد.

ترامپ در نامه خود از “اهمال‌کاری” سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرده و نوشته بود: «در این موضوع تردیدی نیست که به علت خطاهای مکرر شما و سازمان بهداشت جهانی در مقابله با شیوع ویروس کرونا، جهان متحمل پرداخت هزینه کلانی شده است.»

رئیس جمهوری آمریکا “سوءمدیریت” و “اعتماد” بیش از حد سازمان بهداشت جهانی نسبت به چین را عامل شیوع بیماری کووید-۱۹ در جهان دانست.

ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان، قطع رابطه آمریکا با سازمان بهداشت جهانی را «یک شکست جدی برای بهداشت بین‌المللی» توصیف کرد.

دکمه بازگشت به بالا