خاورمیانه

تمدید مجدد تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ۲۷۳ شخصیت‌ نظام اسد

به گزارش خبرنگار العربیه از بروکسل در روز جمعه ۲۹ مه، اتحادیه اروپا با توجه به عملکرد ارکان رژیم حاکم بر سوریه در حمایت از سیاست‌های وحشیانه نظام علیه مردم این کشور، تمدید تحریم‌ها برای یک سال دیگر علیه شخصیت‌های نظام سوریه را اعلام کرد.

لیست سیاه تحریم‌ها شامل ۲۷۳ مقام مسئول و ۷۰ موسسه اقتصادی شده است که دارایی‌ها آنها بلوکه شده و ممنوعیت ورود به کشورهای اتحادیه اروپا در موردشان به اجرا در آمده است.

گفتنی است که این تحریم‌ها به سال ۲۰۱۱ بازمی گردد و هر سال در آغاز ماه ژوئن، تمدید می‌شوند.

این تحریم‌های اروپا همچنین مشتمل بر ممنوعیت واردات نفت از سوریه و سرمایه‌گذاری در بخش انرژی و بلوکه کردن دارایی‌های بانک مرکزی سوریه می‌گردد.

محصولات و تجهیزات مربوط به أمور انسانی از این گونه تحریم‌ها، استثنا شده اند اما سرازیر شدن کمک‌ها و یاری رسانی‌های انسان دوستانه به دلیل محافظه کاری بانک‌ها در تعامل با سازمان‌ها و ستادهای فعال در مناطق درگیری در سوریه، با مشکلاتی مواجه است.

در همین رابطه، به گفته یک دیپلمات فعال در مدیریت تحریم‌ها «بحران بانکی در لبنان نیز بر شدت دشواری‌های فراروی ستادهای کمک رسانی در سوریه افزوده و آنها دیگر توان پرداخت بدهی‌ها و تراکنش‌های بانکی از طریق بانک‌های لبنان را ندارند».

دکمه بازگشت به بالا