تازه‌های سیاسی

رونمایی سپاه پاسداران از «۱۱۲شناور موشک‌انداز»

به گزارش خبرگزاری حکومتی تسنیم سپاه پاسداران در مراسمی اعلام کرد که ۱۱۲ شناور موشک‌انداز به ناوگان خود در خلیج فارس اضافه کرده است.

جمهوری اسلامی سال ۱۳۸۹ نیز اعلام کرده بود که نسل جديدی از شناور ذوالفقار مجهز به موشک کروز نصر يک را وارد ناوگان خود کرده است.

علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، در مراسم رونمایی از این شناورها گفت که شناور‌های میعاد در کارخانه‌های سپاه پاسداران و شناورهای ذوالفقار در کارخانه‌های وزارت دفاع ساخته شده‌اند.

او خبر داد که سپاه پاسداران در حال طراحی یک شناور تهاجمی به طول ۶۵ متر با قابلیت نشستن بالگرد بر روی آن است و قرار است نام این شناور «قاسم سلیمانی» باشد.

تنگسیری افزود که سپاه پاسداران همچنین در حال طراحی یک شناور نیز با نام «ابومهدی المهندس» است.

مراسم رونمایی از شناورهای سپاه پاسداران حدود سه هفته پس از حادثه شناور کنارک ارتش برگزار شده است.

وب‌سایت رسمی ارتش جمهوری اسلامی ایران با انتشار ویدیویی، «نقص فنی موشک یا جنگ الکترونیک» را دو عامل احتمالی اصابت موشک به ناوچه کنارک عنوان کرد.

گزارش‌هایی نیز درباره شلیک از سوی سپاه پاسداران به این شناور مطرح شده اما سخنگوی ارتش این گزارش‌ها را «بی ربط» خوانده است.

رونمایی از شناورهای موشک‌انداز سپاه در حالی‌ست که این نهاد نظامی رژیم ایران تا کنون در رابطه با انهدام هواپیمای مسافربری اوکراینی با دو موشک، پاسخگو نبوده است.

دکمه بازگشت به بالا