اهل سنت

در خواست مجدد آزادی مولانا کوهی توسط علمای سرباز

مولوی عبدالغفار نقشبندی و مولوی محمد امین آسکانی دو تن از علمای سربازی با تاکید بر بیگناهی مولانا کوهی خواهان آزادی وی شدند.

مولوی عبدالغفار نقشبندی بر خطبه نماز عید با تاکید بر بیگناهای مولانا کوهی گفت: “مولانا کوهی عالمی دلسوز و خیرخواه ملت بودند، شخصی صریح الِّهجه که نفاق و دورویی نداشت، تملق وچاپلوسی بلدنبود  و مشکلات را با صراحت و شفافیت بیان می کرد”.

وی درپایان خطاب به خامنه ای رهبر نظام گفت: بنده به عنوان کوچکترین عضو جامعه اهل‌سنت ایران از شخص اول مملکت و شخصی که روزگاری میهمان این مردم بوده و مردم از وی میزبانی کرده اند می خواهم که آزادی مولانا فضل الرحمن کوهی را به عنوان عیدی به ملت بلوچ مسئلت دارند و امیدواریم که خواسته ملت شریف بلوچ به زمین انداخته نشود.

مولوی محمد امین آسکانی، مدیر داخلی مدرسه دینی انوارالحرمین پشامگ نیز با بیگناه خواندن مولانا کوهی خواهان آزادی وی شده و افزود:”رفتن به زندان یکی از علائم اهل حق است اما نباید از یاد ببریم که شیر در هر کجا باشد اسمش شیر است حتی اگر در زندان و قفس هم باشد شیر است”.

وی با انتقاد از برخی مسئولین شهرستان سرباز که علیه مولانا کوهی به دروغ پرونده سازی کرده و به مرکز فرستاده اند اظهار امیدواری کرد که هرچه زودتر مولانا فضل الرحمن کوهی فاتحانه از زندان آزاد شده و به کانون گرم خانواده برگردد.”

 پیش از این نیز بارهای علمای برجسته اهل سنت کشور از جمله: مولانا عبدالحمید امام جمعه زاهدان، کاک حسن امینی حاکم شرع مردمی کردستان، مولانا محمد حسین گرگیج امام جمعه آزاد شهر، مولوی محمد عثمان امام جمعه خاش، مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه راسک و بسیاری دیگر از علمای اهل سنت خواهان آزادی مولانا کوهی شده اند، مسئولین اما با بی توجهی به خواست علما و عموم مردم اهل سنت مولانا کوهی را همچنان در بازداشت نگهداشته اند.

مولانا فضل‌الرحمن کوهی روز پنج‌شنبه هفتم آذر ماه سال گذشته پس از احضار به دادگاه ویژه روحانیت مشهد، بازداشت شد.

دکمه بازگشت به بالا