حقوق بشر

بازنشر گسترده تصویر شلیک به نوجوان معترض در غیزانیه اهواز

چند روز پس از اعتراض مردم غیزانیه اهواز نسبت به به عدم دسترسی به آب شرب،‌ تصاویر نوجوانی که طی تجمع با شلیک ماموران انتظامی مجروح شد همچنان در رسانه‌های اجتماعی بازنشر شده و با واکنش روبه‌رو می‌شود.

در پی اعتراض روز شنبه سوم خردادماه مردم منطقه غیزانیه اهواز به قطع شدن آب و مسدود کردن جاده اهواز-رامهرمز-امیدیه، ماموران به سوی معترضان تیراندازی کردند که این موضوع  منجر به مجروح شدن شماری از معترضان از جمله یک کودک شد.

از آن زمان تصویری که جراحت شلیک گلوله پلاستیکی بر روی پای خونین یکی از جوانان معترض را نشان می‌دهد از سوی کاربران رسانه‌های اجتماعی در توییتر و اینستاگرام به صورت گسترده بازنشر و موجب انتقادهای فراوان شده است.

برخی از کاربران این موضوع را با اعتراضات سراسری آبان‌ماه ۱۳۹۸ در واکنش به گران شدن شبانه بنزین و کشتار صدها نفر از معترضان از سوی نیروهای امنیتی مقایسه کرده‌اند.

طی آن اعتراضات نیز شلیک مستقیم به سر، بدن و پای معترضان از سوی رسانه‌ها و سازمان‌های حقوق بشری گزارش شد و به نقل از نماینده تهران از سوی عبدالرضا رحمانی فضلی،‌ وزیر کشور، مورد تایید قرار گرفت.

برخی دیگر از کاربران نیز این حادثه غیزانیه را در کنار شلیک موشک سپاه پاسداران به هواپیمای مسافربری اوکراین در دی‌ماه سال گذشته قرار داده و سوال «چرا زدید؟» را مطرح کردند و برخی با شلیک مستقیم گلوله نیروی انتظامی به سه نوجوان بلوچ که در جا جان باختند مقایسه و هم ردیف قرار دادند

دکمه بازگشت به بالا