ایران

محمود صادقی: وزیر دفاع تخطی اوپراتور از ضوابط را علت شلیک به هواپیمای اوکراینی اعلام کرد

محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس گفته است، وزیر دفاع جمهوری اسلامی تخطی اپراتور از مقررات و «ضوابط» را دلیل شلیک موشک‌های سپاه پاسداران به سوی هواپیمای اوکراینی در آسمان تهران اعلام کرد.

محمود صادقی در حساب توئیتری خود نوشت: هفته گذشته، وزیر دفاع در پی پرسش او و دو نماینده دیگر مجلس در مورد علت هدف گرفتن هواپیمای مسافربری از سوی سپاه پاسداران این پاسخ را داده است.

این نماینده مجلس نوشته است: «سه‌شنبه گذشته وزیر دفاع در پاسخ به سوال اینجانب، تخطی اپراتور از ضوابط مربوط به اقدام در وضعیت محدود (لزوم کسب مجوز) و عدم ارتباط گیری و اتکا به اطلاعات مبهم دریافتی را علت شلیک به هواپیمای مسافربری اوکراینی اعلام کرد.»

پیش از این، شکرالله بهرامی، رئيس سازمان قضایی نیروهای مسلح ایران گفته بود یک نفر به خاطر این پرونده در بازداشت به‌ سر می‌برد و چند نفر نیز به عنوان متهم احضار شده‌اند.

به تازگی الکساندر رووین، رئیس مؤسسه تحقیقات پزشکی قانونی اوکراین، به رسانه‌های این کشور گفته است که شواهد به دست آمده نشان می‌دهد مسافران هواپیمای اوکراین‌اینترنشنال پیش از برخورد دو موشک با هواپیما، از صندلی‌های خود بلند شده بودند.

دکمه بازگشت به بالا