خاورمیانه

برنامه دولت عراق برای قطع وابستگی به واردات برق از ایران

وزیر دارایی عراق از برنامه این کشور برای گسترش روابط اقتصادی با آمریکا و عربستان و قطع وابستگی به برق ایران خبر داد. مدیر عامل آژانس بین‌المللی انرژی وعده داده حمایت از عراق در زمینه برق و گاز افزایش یابد.

دولت جدید عراق به ریاست نخست‌وزیر، مصطفی الکاظمی برنامه‌های اصلاحی گسترده‌ای در دستور کار دارد که یکی از پیامدهای آن ظاهرا افزایش همکاری و نزدیکی بیشتر با ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی است.

علی عبدالامیر علاوی، وزیر دارایی عراق در یک پیام توئیتری از برنامه‌های این وزارت‌خانه برای ساخت “آینده اقتصادی کشور” و ایجاد فرصت‌های شغلی با همکاری ایالات متحده آمریکا خبر داد.

علاوی در این پیام اعلام کرد که عراق قصد دارد طی دو سال آینده “با حمایت متحدان خود در آمریکا”  به سمت ساخت یک نظام اقتصادی مبتنی بر سرمایه‌گذاری و رقابت تجاری آزاد حرکت کند.

به گزارش “میدل ایست” قرار است عراق و آمریکا طی هفته‌های آینده برای مشخص کردن چارچوب همکاری‌های استراتژیک خود گفت‌وگوهای دوجانبه را آغاز کنند.

وزیر دارایی عراق در پیام دیگری از جایگزین کردن عربستان با جمهوری اسلامی به عنوان منبع تامین برق مورد نیاز این کشور خبر داد و از طرح‌ها و برنامه‌هایی سخن گفت که هدف آنها تامین بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی در وزارت برق این کشور است.

دکمه بازگشت به بالا