تازه‌های سیاسی

نیروی دریایی آمریکا به کشتی‌ها و قایق‌ها درخلیج فارس هشدار داده که بیشتر از ۱۰۰ متر به ناوگان آنها نزدیک نشوند

نیروی دریایی آمریکا به کشتی‌ها و قایق‌ها در خلیج فارس هشدار داده که بیشتر از ۱۰۰ متر به ناوگان این کشور نزدیک نشوند. در این هشدار تصریح شده که نزدیک شدن به کشتی‌های آمریکایی در فاصله کمتر از ۱۰۰ متر تهدید تلقی میشود و در نتیجه واکنش درخور دفاعی در پی خواهد داشت.

این هشدار که خبر آن نخستین بار در خبرگزاری رویترز منتشر شد به دنبال تهدید دونالد ترامپ آمده است که ماه گذشته گفته بود در صورت تعرض قایق‌های ایرانی به سوی آنها شلیک خواهد شد.

در هشداری که نیروی دریایی آمریکا منتشر کرده آمده است: «کشتی‌های جنگی که بیشتر از ۱۰۰ متر به یک ناو جنگی آمریکایی نزدیک شوند می‌توانند تهدید تلقی شوند.»

یک مقام رسمی آمریکا که نخواسته نامش فاش شود گفته این هشدار تازه به کشتی‌ها تغییری در قوانین جنگی آمریکا به وجود نمی‌آورد.

یک ماه پیش نیز که ترامپ گفت دستور شلیک به قایق‌های ایرانی را صادر کرده، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، تصریح کرد که تهدید ترامپ تاکیدی بر حق دفاع از خود نیروی دریایی آمریکاست. ماه گذشته ۱۱ قایق ایرانی در حرکتی که نیروی دریایی آمریکا آن را “مانور خطرناک”  نامید به کشتی‌های آمریکایی در خلیج فارس نزدیک شدند.

دکمه بازگشت به بالا