تازه‌های سیاسی

علی مطهری پاسخ وزیر کشور را قانع کننده ندانست

علی مطهری در واکنش به نامه وزیر کشور درباره کشته‌شدگان آبان ماه، گفت که گزارش یادشده قانع‌کننده نبوده است. حمیدرضا جلایی‌پور فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز در دیدار با حسن روحانی از او خواست که شمار کشته‌شدگان آبان ۹۸ را با صداقت و شفافیت اعلام کند.

علی مطهری نماینده تهران در مجلس پاسخ وزیر کشور مبنی بر مقصر نبودن این وزارتخانه در حوادث آبان ۹۸ را قانع‌کننده ندانست. مطهری در آخرین نطق پیش از دستور خود در مجلس دهم گفته بود: «وزیر کشور مقصر اصلی حوادث آبان است که در آن مدت افراد زیادی کشته شدند».

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور هم در نامه‌ای که در صحن مجلس خوانده شد گفت: حوادث آبان‌ماه، وقایع و تصمیمات پیش، حین و پس از آن، مسئله ملی و فرابخشی است که هر یک از دستگاه‌های مسئول بر اساس وظایف ذاتی پاسخگوی اقدامات خود خواهند بود.

علی مطهری در صفحه شخصی خود درباره نامه وزیر کشور در توییتر نوشت: پاسخ وزیر کشور به نطق من درباره مقصر بودن ایشان در حوادث آبان ۹۸ قانع کننده نبود. حرف من این بود که وی به عنوان مسئول اجرای تصمیم سران قوا باید لااقل یک ماه با مردم سخن می‌گفت. ضمنا ادعای از نصاب افتادن امضاهای استیضاح وی نیز واقعیت ندارد.

از طرفی دیگر برخی از اصلاحطبان در داخل کشور از دولت و از شخص روحانی خواستند که این سکوت را بشکند و تعداد کشته‌شدگان را اعلام کند.

در جلسه دیدار “سیاسیون” با روحانی در روز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت، بار دیگر از رئیس جمهور ایران درخواست شد که “آمار درست کشته‌شدگان آبان” را ارائه کند

دکمه بازگشت به بالا