تازه‌های سیاسی

انتقاد خامنه‌ای از کسانی که بر روی هم‌میهن خودشان اسلحه کشیدند

رهبر جمهوری اسلامی شامگاه دیروز ۲۸ اردیبهشت در یک ارتباط تصویری با «نمایندگان تشکل‌های دانشجویی» از کسانی که در اوایل انقلاب «بر روی هم‌میهن خودشان اسلحه کشیدند» انتقاد کرد و علت آن را «ضعف مبانی معرفتی» عنوان نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی علی خامنه‌ای، او در این دیدار تصویری گفت که ما در اوایل انقلاب جوانهایی را داشتیم که اینها مردمان مسلمانی بودند و برای اسلام وارد میدان شده بودند امّا چون مبانی معرفتی‌شان ضعیف بود جذب گروه‌های التقاطی شدند.

علی خامنه ای در ادامه خاطرنشان ساخت، اینها از یک جوان مؤمن سالمِ اسلام‌طلب و مؤمن تبدیل شدند به کسانی که بر روی هم‌میهن خودشان اسلحه کشیدند.

 جوان ، پیر و کاسب بازاری را هدف گرفتند و آماج حملهٔ خودشان قرار دادند و آن فجایع را، به بار آوردند.

خبرگزاری رویترز دوم دی‌ماه پارسال در گزارشی ضمن اعلام کشته‌ شدن ۱۵۰۰ نفر در اعتراضات اخیر در ایران، از قول «سه منبع نزدیک به حلقه اطرافیان» خامنه‌ای «و یک مقام چهارم» نوشت که رهبر جمهوری اسلامی به مقام‌های ارشد کشور گفته «هر کاری لازم است برای متوقف کردن» اعتراضات انجام دهند.

به نوشته رویترز «این دستور خونین‌ترین سرکوب معترضان را از زمان انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ را راه‌اندازی کرد.» مقام‌های جمهوری اسلامی وجود چنین دستوری را تکذیب می‌کنند اما حاضر به اعلام شمار قربانیان آبان‌ماه نیستند.

رهبر جمهوری اسلامی در اقدامی مشابه و در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ تهران نیز، گفته بود: “اگر نخبگان سیاسی بخواهند قانون را زیر پا بگذارند، یا برای اصلاح ابرو، چشم را کور کنند، چه بخواهند و چه نخواهند مسئول خون ها و خشونت ها و هرج و مرج ها، آنهایند”.

ساعتی پس از پایان سخنرانی آیت الله خامنه ای، سازمان عفو بین الملل در اطلاعیه ای اعلام کرد که این سخنرانی “چراغ سبز رهبر ایران برای سرکوب معترضان به نتایج انتخابات” بوده است.

دکمه بازگشت به بالا