حقوق بشر

انتقال حمزه درویش به زندان لاکان رشت علی‌رغم نگرانی‌ها

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حمزه درویش، زندانی اهل سنت که هفته گذشته از زندان رجایی شهر کرج خارج شده بود، به زندان لاکان رشت انتقال یافته است.

هرانا به‌نقل از یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی گزارش کرده است: آقای درویش پیشتر نیز به زندان لاکان رشت منتقل شده و به دلیل جعل مدرک از اداره اطلاعات این استان شکایت کرده بود. حال با انتقال دوباره وی به زندان لاکان، خانواده او نگران وضعیت او و انتقام گیری‌های احتمالی هستند”.

 ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، در گزارش خود تصریح کرده که حمزه درویش، زندانی ۲۵ ساله اهل تالش، مدعی‌ست در سال ۹۳ نیروهای یک گروه مستقر در سوریه با فریب، او را به ترکیه کشانده و سپس به سوریه منتقل کرده‌اند و مدتی را در زندان داعش بوده و سپس با دریافت امان‌نامه ای از سفارت ایران در ترکیه به ایران فرار کرده و خود را به نیروهای امنیتی معرفی نموده است و حتی این شانس را داشته که با قید ضمانت آزاد باشد و به شغل پرورش بلدرچین مشغول شود.

بر پایه‌ی این گزارش؛ حمزه درویش پس از یک سال آزادی با قرار وثیقه مجددا بازداشت و در دادگاهی پر ابهام به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.

دکمه بازگشت به بالا