حقوق بشر

فریبا عادل‌خواه به پنج سال زندان محکوم شد

فریبا عادل‌خواه، پژوهشگر بنیاد مطالعات علوم سیاسی پاریس به پنج سال زندان محکوم شد.

این حکم را شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی صادر کرده است.

سعید دهقان، وکیل خانم عادل‌خواه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه ضمن تایید این خبر گفت که این زندانی، به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شده است.

به گفته وکیل مدافع خانم عادل‌خواه این حکم قابل تجدیدنظر است اما در صورت تایید نهایی، طبق قوانین مجازات ایران حکم بیشتر یعنی پنج سال حبس اجرا می‌شود.

فریبا عادل‌خواه، پژوهشگر بنیاد مطالعات علوم سیاسی پاریس، ۱۷ خرداد ۹۸ در سفر به ایران توسط نیروهای اطلاعات سپاه در خانه‌اش بازداشت شد.

رولان مارشال، پژوهشگر فرانسوی در امور آفریقا و شریک زندگی خانم عادل‌خواه که برای دیدار او به ایران رفته بود، نیز توسط سپاه بازداشت گردید.

روز شنبه اول فروردین گزارش‌هایی درباره تبادل زندانی بین ایران و فرانسه منتشر شد و یک روز بعد دفتر رئیس جمهوری فرانسه آزادی رولان مارشال، شهروند زندانی‌اش در ایران، را تایید نمود.

گفتنی است، تحلیلگران معتقد اند که یکی از سیاست‌های حکومت ایران این است که شهروندان دیگر کشورها را بدون دلیل و مدرک مشخصی به گروگان می گیرد و سپس با وارد کردن اتهاماتی واهی علیه آنها، از کشورهای مطلوب میخواهد تا این زندانیان را با جاسوس های خودش در دیگر کشورها مبادله کند

دکمه بازگشت به بالا