حقوق بشر

همزمان با محاکمه کارفرمایان هفت‌تپه، احکام متهمان کارگری این پرونده مشمول عفو شد

روزنامه شرق امروز ۲۷ اردیبهشت‌ ماه از لغو احکام پنج ساله زندان برای شماری از کارگران و متهمان مربوط به اعتراضات کارگری نیشکر هفت‌تپه خوزستان، هم‌زمان با صدور کیفرخواست برای مدیران «ارز بگیر» این شرکت خبر داده است.

بدین ترتیب دفتر قوه قضائیه به‌صورت شفاهی به شعبه اجرای احکام دادسرای امنیت اعلام کرده: «ادامه هر اقدامی روی پرونده هفت تپه و پرونده‌های اقماریش متوقف گردیده است.»

شرق به نقل از امیر رئیسیان، وکیل دادگستری نوشته است: طبق آنچه شفاهی به ما گفته شده، پرونده متهمان کارگری هفت تپه مشمول لغو احکام شده است و دیگر لازم نیست این افراد به زندان بازگردند.

شرق همچنین نوشته است که هفته گذشته و به‌دنبال صدور احضاریه و حکم جلب برای دو نفر از متهمان مرتبط با پرونده‌ هفت تپه، دفتر قوه قضائیه به‌صورت شفاهی به شعبه اجرای احکام دادسرای امنیت اعلام کرده، ادامه هر اقدامی روی پرونده هفت تپه و پرونده‌های اقماریش متوقف شده است.

از سویی دیگر، به نوشته خبرگزاری میزان، قرار است اولین جلسه دادگاه متهمان فساد مالی در شرکت نیشکر هفت‌تپه خوزستان در روز ۲۹ اردیبهشت‌ ماه سال جاری برگزار شود که این محاکمه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به صورت علنی  برگزار خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا