حقوق بشر

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران در اعتراض به ادامه دربند ماندن معلمان زندانی

کانون صنفی معلمان ایران در اعتراض به ادامه دربند ماندن معلمان زندانی؛ از جمله: ابلاغ ده سال حکم زندان برای اسماعیل عبدی، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه تأکید شده که: «کانون صنفی معلمان، ضمن محکوم نمودن حکم جدید علیه اسماعیل عبدی، خواهان آزادی تمام معلمان دربند است».

این بیانیه از «تبلیغات پر سر و صدای حاکمیت مبنی بر اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی، و خلف وعده در این زمینه با عدم پای‌بندی به آنچه در تبلیغات رسانه‌های رسمی اعلام می‌شود»، انتقاد کرده است.

امضاکنندگان بیانیه کانون صنفی معلمان، نوشته‌اند: «بازگرداندن محمود بهشتی لنگرودی به زندان و جلوگیری از آزادی وی، حکم اخراج و مخالفت با مرخصی محمد حبیبی، احضار و بازجویی محمد تقی فلاحی دبیر کانون صنفی معلمان، احضار جعفر ابراهیمی در تهران و اجرای حکم محمدعلی زحمتکش در شیراز و احضار اسکندر لطفی به دادگاه در مریوان، بازداشت خانم ناهید فتحعلیان از معلمان بازنشسته تهران، بخشی از چرخه‌ی معیوب سرکوب فعالیت صنفی و تشکل‌های مستقل و قانونی است».

کانون صنفی معلمان در پایان بیانیه خود تأکید کرده که «این فشارها در طول دو دهه گذشته نه تنها موجب عمیق‌تر شدن پیوند معلمان با کانون گردیده، بلکه آنان را در گام برداشتن در مسیر عدالتخواهی و استقلال تشکل مصمم‌تر نموده است.»

دکمه بازگشت به بالا